ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دولت عملا واردات خودرو را آغاز کرد؛ صدور مجوز ترخیص برای 1000 دستگاه آمبولانس

چندی پیش هیات وزیران با درخواست وزارت بهداشت مبنی بر صدور مجوز برای ثبت سفارش، ورود، ترخیص و شماره‌گذاری یک هزار دستگاه آمبولانس اهدایی سازمان‌های بین‌المللی و خیرین جهت استفاده در پایگاه های اورژانس کشور ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

همزمان با گیر و دار مربوط به تصویب آیین نامه واردات خودرو به کشور، هیات وزیران با درخواست وزارت بهداشت مبنی بر صدور مجوز برای ثبت سفارش، ورود، ترخیص و شماره‌گذاری یک هزار دستگاه آمبولانس اهدایی سازمان‌های بین‌المللی موافقت کرده است. در این راستا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به ورود و ترخیص یک هزار دستگاه آمبولانس مورد نیاز سازمان امورژانس کشور را برای اجرا ابلاغ کرد، از این رو می توان گفت که پس از حدود 4 سال وقفه، سرانجام قفل واردات خودرو به شکل انبوه توسط دولت شکسته شده است و بخشی از نیازهای سیستم درمانی کشور از طریق واردات این آمبولانس ها تامین خواهد شد.

جالب آنکه در دور قبلی واردات خودرو به ایران، بخشی از عوارض 90 درصدی گمرکی، صرف خرید آمبولانس و جایگزینی خودروهای فرسوده می شد و طی چندسال گذشته که واردات خودرو به کشورمان متوقف بوده است، به روز رسانی ناوگان امدادی کشور نیز به کندی انجام شده است.

گفتنی است که هیات وزیران در نشست 27 شهریورماه امسال و در راستای بهره‌مندی از خدمات خیرین و سایر سازمان‌های بین‌المللی برای تأمین تجهیزات و توزیع عادلانه آنها در مناطق کم برخوردار کشور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با هدف بهبود ارایه خدمات فوریت‌های پزشکی و سلامت به شهروندان، با درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر صدور مجوز برای ثبت سفارش، ورود، ترخیص و شماره‌گذاری تعداد یک هزار دستگاه آمبولانس اهدایی سازمان‌های بین‌المللی و خیرین موافقت کرد.
این اقدام جهت استفاده در پایگاه‌های اورژانس کشور، بدون رعایت شرایط مقرر در ضوابط فنی واردات خودرو و بدون پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی و معاف از مالیات بر ارزش افزوده و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، صورت گرفت.

در صورتی که سالیانه هزار دستگاه آمبولانس به مجموع ناوگان اورژانس کشور اضافه شود می‌توان بخش عمده‌ای از نیاز این سازمان به آمبولانس را تا سه سال آینده تامین کرد.

ساخت اتاقک آمبولانس از سال‌های گذشته در کشور در حال انجام است اما مشکل اصلی برای تولید این دستگاه مربوط به شاسی است و اگر شرکت‌های خودروساز داخلی بتوانند پلتفرم شاسی آمبولانس را بر اساس استانداردهای جهانی تولید کنند، این سازمان نیز از تولیدات داخلی استقبال خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی