ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رنو موبیلایز
اخبار خودرو

ایده ترسناک رنو برای ترافیک شهری؛ سه چرخه تک نفره موبیلایز سولو معرفی شد

برند موبیلایز از یک خودروی برقی خاص رونمایی کرد. این خودروی کانسپت سولو (Solo) نام دارد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

برند موبیلایز(از زیر مجموعه های هولدینگ رنو-نیسان و میتسوبیشی) از یک خودروی برقی خاص رونمایی کرد. این خودروی کانسپت سولو (Solo) نام دارد و همانطور که قابل حدس است، فقط یک نفر می‌تواند از این خودرو سه چرخه برقی استفاده کند. این مفهومی تک نفره تنها 1.7 متر طول دارد و با هدف جابجایی افراد در محیط‌های شهری و فواصل کوتاه طراحی شده است، اما مشخص نیست در صورت وقوع تصادف و برخورد با خودروهای سواری یا شاسی بلند معمولی، چه سرنوشتی در انتظار راکب سولو خواهد بود.

رنو موبیلایز سولو

شاید بدانید موبیلایز (Mobilize) برند جدید گروه رنو است که سال قبل پایه‌گذاری شد. این برند چهارمین عضو گروه رنو محسوب می‌شود و در زمینه ارائه خدمات اشتراک‌گذاری خودرو فعالیت می‌کند. به عبارت دقیق‌تر، امکان خرید خودرو از این برند وجود ندارد، بلکه مردم می‌توانند با خرید اشتراک از خودروهای موجود در ناوگان آن استفاده کنند. تمامی وسایل نقلیه حاضر در ناوگان این برند، برقی هستند.

سدان رنو موبیلایز لیمو
سدان لیمو یکی از مدل‌هایی است که در ناوگان موبیلایز خدمت‌رسانی می‌کند

موبیلایز سولو یک خودروی سه چرخ

موبیلایز سولو یک وسیله نقلیه سه چرخ است. نیروی پیشرانه در این خودرو به دو چرخ محور جلو ارسال می‌شود، وظیفه جهت‌دهی به مسیر حرکت را هم چرخ عقب بر عهده دارد. در موبیلایز سولو خبری از غربیلک یا دوشاخه فرمان نیست، چرا که راننده یا راکب باید از طریق یک جوی استیک آن را هدایت کند. نکته جالب اینکه برای رانندگی با سولو نیازی به گواهینامه نیست؛ همچنین برای بستن کمربند یا استفاده از کلاه محافظ نیز اجباری وجود ندارد. این خودروی تک نفره قادر است به حداکثر سرعت 16 مایل یا 25 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

رنو موبیلایز سولو
برند موبیلایز اواخر این ماه در نمایشگاه خودروی پاریس حضور پیدا خواهد کرد

از نظر طراحی باید گفت خودروی برقی کوچک و ریزجثه موبیلایز سولو بدنه‌ای غیرمتقارن دارد. این اتومبیل سه چرخ به کیسه هوا مجهز است و از یک دکمه پایی مخصوص سود می‌برد. این دکمه در شرایط اضطراری کاربرد دارد و وقتی راننده آن را فشار دهد، خودرو متوقف می‌شود. تنها صندلی موجود در سولو تاشو است و راننده می‌تواند با جابجایی آن فضای بیشتری را برای حمل لوازم خود فراهم کند. کل بدنه و فضای داخلی هم قابل شستشو است.

رنو موبیلایز سولو

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، موبیلایز سولو فقط 1.7 متر طول دارد. عرض این خودرو 0.9 متر است، از این رو تردد با آن در محیط‌های شلوغ شهری راحت خواهد بود. برای درک بهتر، باید گفت 6 دستگاه سولو در یک جای پارک معمولی قابل نگهداری است. در این خودروی اشتراکی راننده یا راکب باید همیشه از سمت چپ به داخل کابین وارد شود.

رنو موبیلایز سولو

فناوری شارژ بی‌سیم و تمرکز بر مباحث زیست محیطی

موبیلایز سولو از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر برای شارژ آن اجباری به استفاده از کابل وجود ندارد. در کنار این باید گفت پک باتری قابل تعویض است و می‌توان به جای انتظار برای شارژ، باتری را با باتری پر عوض کرد.

رنو موبیلایز سولو

در ساخت موبیلایز سولو، فرانسوی‌ها تمرکز ویژه‌ای روی مباحث زیست محیطی داشته‌اند. طوری که 50 درصد از مواد موجود در این خودرو بازیافتی هستند؛ در پایان چرخه عمر نیز، تا 95 درصد از اجزای محتلف آن قابل بازیافت هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی