ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروی پرنده X2 XPeng اولین پرواز عمومی خود را در نمایشگاه جیتکس 2022 دبی انجام داد

این خودرو پرنده تا ارتفاع 1000 متر و با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت می‌تواند پرواز کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ مهر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

XPeng، شرکت چینی سازنده خودروهای برقی در حال توسعه یک eVTOL (خودرو پرنده برقی) است تا در آینده به عنوان یک تاکسی پرنده فعالیت کند و اکنون برای اولین بار آن را در جریان نمایشگاه جیتکس 2022 در دبی و در معرض دید عموم آزمایش کرده است. این پرواز کوتاه، گامی مهم برای این شرکت محسوب می‌شود و در آن آینده جسورانه‌ای برای خودروهای پرنده برنامه‌ریزی شده است.

این شرکت چینی پس از ارزیابی ریسک عملیات خودرو برقی خود که X2 نام گرفته، به‌تازگی در Skydive دبی و در مقابل دیدگان 150 تماشاچی آن را مورد آزمایش قرار داد که ویدیو آن را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

پرواز موفقیت آمیز خودرو پرنده XPeng

«برایان گو»، رئیس شرکت XPeng گفت:

«نمایش عمومی XPeng X2 در دبی نقطه عطف مهمی برای XPeng AeroHT و دستاورد بین‌المللی خودروهای پرنده است. دبی یک شهر نوآور در جهان است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا اولین پرواز عمومی X2 را در اینجا برگزار کنیم. پرواز امروز گام بزرگی برای XPeng در زمینه جابجایی‌های آینده محسوب می‌شود.»

X2 یک خودروی پرنده دو سرنشینه تمام الکتریکی با بدنه فیبر کربنی و هشت روتور است. این وسیله نقلیه به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تا ارتفاع 1000 متری پرواز کند، با سرعت 130 کیلومتر در ساعت حرکت کند و با هر بار شارژ تا 35 دقیقه فعالیت می‌کند.

سال گذشته این شرکت درباره جانشین X2 نیز توضیحاتی ارائه کرده بود. یک ابرخودروی پرنده نسل ششم که ادعا می‌شود توانایی سفر در هوا و جاده‌ها را دارد. AeroHT که زیرمجموعه XPeng است، در رویداد 1024 XPENG Tech Day که اواخر ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد، جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این خودرو همراه با طراحی آن ارائه خواهد کرد.

همراه اول اسپانسر دیجیاتو در جیتکس ۲۰۲۲

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی