ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رضوانی ونجنس
اخبار خودرو

رضوانی ونجنس معرفی شد؛ جان سخت و ضدگلوله با 690 اسب بخار قدرت

جدیدترین محصول رضوانی موتورز با نام ونجنس رونمایی شد. این خودرو یک شاسی‌بلند ضدگلوله است که برمبنای نسل اخیر کادیلاک اسکلید تولید می‌شود.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

جدیدترین محصول رضوانی موتورز با نام ونجنس (Vengeance) رونمایی شد. این خودرو یک شاسی‌بلند درشت‌اندام است که برمبنای نسل اخیر کادیلاک اسکلید تولید می‌شود. همانند دیگر محصولات کمپانی، این شاسی‌بلند جدید نیز طراحی بسیار متمایزی دارد، آتقدر متمایز که از فواصل خیلی دور هم قابل تشخیص است! رضوانی ونجنس از یک موتور 690 اسب بخاری سود می‌برد و برای پرداخت آن باید حداقل 250 هزار دلار پس‌انداز بانکی داشت.

رضوانی ونجنس
واژه Vengeance در انگلیسی یعنی انتقام

بدنه‌ای با خطوط تیز و برگرفته از خودروهای نظامی

سیک طراحی رضوانی ونجنس طوری است که خودروهای نظامی را در ذهن تداعی می‌کند. برخلاف اکثر مدل‌های جدید، جلوپنجره ونجنس ابعاد کوچکی دارد و خبری از ورودی هوای حجیم در آن نیست. چراغ‌های اصلی این خودرو به تکنولوژی LED مجهز هستند و قابی باریک دارند. مکمل این چراغ‌ها، چند چراغ LED دیگر است که در بالای جلوپنجره و سقف تعبیه شده‌اند.

رضوانی ونجنس

گلگیرهای رضوانی ونجنس خیلی متورم هستند. درون این گلگیرها رینگ‌های بزرگ 22 اینچی و تایرهای 35 اینچی مخصوص آفرود قرار دارند. در نمای جانبی پنجره‌های بسیار کوچک و حجم‌پردازی‌های اغراق‌آمیز، ونجنس را خودرویی جسور و آماده تهاجم نشان می‌دهند. البته این سبک طراحی قطعا باعث کاهش دید راننده و افزایش نقاط کور می‌شود.

رضوانی ونجنس

در نمای پشت رضوانی ونجنس خبری از شیشه نیست و این بخش ساختار یکپارچه فلزی دارد. چراغ عقب که در حقیقت یک نوار باریک است، در بالاترین ارتفاع ممکن نصب شده؛ سپر هم که ابعاد حجیمی دارد، با سپر جلو قرینه است. بد نیست اشاره کنیم این شاسی‌بلند ضد گلوله از سانروف پانورامیک سود می‌برد و درب عقب آن بدون دخالت دست و بصورت برقی باز می‌شود.

رضوانی ونجنس

محافظت در برابر حملات با پرداخت 95 هزار دلار

در حالت استاندارد، رضوانی وتجنس فقط چهره نظامی دارد و نمی‌تواند در برابر حملات مقاومت کند. اما با پرداخت 95 هزار دلار و سفارش پکیج نظامی (Military Package)، ورقه‌ها و شیشه‌های ضدگلوله به ونجنس اضافه می‌شود. تایرهای پنچررو، سیستم تعلیق تقویت‌ شده و سپر مقاوم فولادی به همراه وینچ و قلاب‌های مخصوص، چراغ‌های چشمک‌زن قوی، نورافکن‌های بسیار پرنور، سیستم ارتباط داخلی، مخزن مخصوص اسپری فلفل، دستگیرهای در برقی، سیستم دودزا، سیستم دید در شب، ماسک تنفسی، جلیقه‌های ضد گلوله و همچنین کلاه‌های ضد گلوله دیگر آیتم‌های این پکیج هستند. در صورت سفارش این پکیج، جدیدترین محصول رضوانی در برابر انفجار نیز می‌تواند از سرنشینان خود محافظت کند.

رضوانی ونجنس

ونجنس شبیه خودروهای حاضر در فیلم‌ها یا بازی‌های کامپیوتری دیده می‌شود. از این رو باید گفت مدیرعامل کمپانی در دستیابی به هدف خود موفق شده است. فردیس رضوانی در این رابطه می‌گوید آوردن ایده موجود در بازی‌های ویدیویی به پارکینگ مردم هدف اصلی این پروژه است. نکته جالب اینکه آقای رضوانی تاکید می‌کند طراحی ونجنس می‌توانست از این هم خاص‌تر و باصلابت‌تر باشد، اما طراحان برای افزایش کارایی و امکان پارک آن در گاراژهای معمولی تصمیم گرفته‌اند به همین مقدار بسنده کنند!

ونجنس یک خودروی ضد گلوله

کابینی یکسان با اسکلید

با آنکه در نمای بیرونی هیچ شباهتی بین نمای بیرونی رضوانی ونجنس و کادیلاک اسکلید وجود ندارد، اما در داخل کابین هیچ تغییر شاخصی به چشم نمی‌خورد و این دو عین هم هستند. درست مثل اسکلید، این خودرو نیز یک پنل منحنی در پشت فرمان گرم‌شونده خود دارد که میزبان سه نمایشگر دیجیتال است. این نمایشگرها 7.2، 14.2 و 16.9 اینچی هستند و سیستم اینفوتینمنت از طریق نمونه بزرگ‌تر کنترل و مدیریت می‌شود.

کابین ونجنس

نکته عجیب اینکه با تصمیم رضوانی در کابین ونجنس اثری از تزئینات چوبی اسکلید نیست. به همین خاطر شاید بتوان گفت که اسکلید در این بخش نسبت به همزاد خود به نوعی برتری دارد. البته با توجه به ماهیت ونجنس احتمالا خیلی‌ها این امر را نادیده خواهند گرفت.

کابین ونجنس

رضوانی ونجنس از صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم در 12 جهت بهره می‌برد. سیستم تهویه مطبوع این خودرو سه ناحیه‌ای است و سیستم صوتی آن 19 بلندگو دارد! این سیستم ساخت شرکت معروف AKG است، از این رو کیفیت پخش آن قطعا در سطح بالایی خواهد بود. از دیگر امکانات این شاسی‌بلند جذاب باید به مواردی مثل شارژر بی‌سیم تلفن همراه و گرم‌کن صندلی‌های ردیف اول و دوم باید اشاره کنیم. ضمن اینکه صندلی‌های کاپیتانی برای ردیف دوم به عنوان یک آپشن قابل سفارش است.

کابین ونجنس

همانطور که انتظار می‌رود، رضوانی ونجنس لیست بلندبالایی از انواع تجهیزات و آپشن‌ها را دارد. یکی از این آپشن‌ها شامل پکیجی تشریفاتی است که 125 هزار دلار قیمت دارد! با سفارش این پکیج دو صندلی مجهز به گرمکن، سردکن و ماساژور، پارتیشن و یک تلوزیون بزرگ به ونجنس اضافه می‌شود. اپل آیپد، اپل تی وی و پوشش سقف نورپردازی‌شده از دیگر آیتم‌های این پکیج هستند. در صورت پرداخت 3500 دلار دیگر، سیستم سرگرمی مخصوص سرنشینان عقب به ونجنس افزوده می‌شود. این سیستم دو نمایشگر اختصاصی دارد. بد نیست بدانید با پرداخت 125 هزار دلار می‌توان یک دستگاه مرسدس S کلاس را به پارکینگ هدایت کرد!

مشخصات فنی رضوانی ونجنس

از نظر قوای محرکه، رضوانی ونجنس لیستی مشترک با کادیلاک اسکلید دارد. این شاسی‌بلند گران‌قیمت با سه نوع پیشرانه قابل انتخاب است. در نسخه پایه نیروی خودرو توسط موتور 6.2 لیتری V8 تامین می‌شود. این موتور 420 اسب بخار قدرت و 460 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نمای جانبی ونجنس

با پرداخت 3500 دلار بیشتر، مشتریان رضوانی ونجنس می‌توانند به سراغ موتور 3 لیتری توربودیزل بروند. این موتور شش سیلندر خطی توانایی تولید 277 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور را دارد.

اما با پرداخت 85 هزار دلار، موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ وظیفه تامین نیرو را بر عهده می‌گیرد. این موتور قادر است 690 اسب بخار قدرت و 911 نیوتن متر گشتاور کند. برای مقایسه باید گفت این موتور در اسکلید V قدرتی برابر با 682 اسب بخار و گشتاوری برابر با 884 نیوتن متر دارد.

ونجنس
به فرم سپر و ابعاد تایرها دقت کنید

فارغ از نوع موتور، قدرت از طریق یک گیربکس 10 سرعته خودکار به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. سامانه انتقال قدرت به هر چهار چرخ هم به عنوان یک آپشن قابل سفارش است. رضوانی تاکید می‌کند ونجنس به سیستم Magnetic Ride Control و دیفرانسیل لغزش محدود عقب مجهز است.

قیمت رضوانی ونجنس

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، علاقه‌مندان به رضوانی ونجنس باید حداقل 249 هزار دلار برای آن کنار بگذارند. این رقم مربوط به مدل پایه است و با سفارش تمامی آپشن‌ها، قیمت تا حول و حوش 600 هزار دلار بالا می‌رود! لازم به ذکر است رضوانی موتورز سفارشات مشتریان را از همین الان پذیرش می‌کند. در رابطه با سقف تولید اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی