ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید غیرقانونی طلا از سوی اپل
تکنولوژی

در پی محدودیت‌های جدید آمریکا، اپل احتمالا از همکاری بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه چین صرفنظر می‌کند

اپل ظاهرا بخاطر فشارهای سیاسی، از برنامه‌هایش برای خرید تراشه NAND از شرکت چینی YMTC دست می‌کشد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

آمریکا چند روز پیش محدودیت‌های جدیدی را برای فروش تراشه به چین وضع کرد که ضربه بزرگی به صنعت نیمه‌رسانا این کشور می‌زند. حالا گزارشی جدید می‌گوید اپل برنامه‌هایش برای تامین تراشه‌های حافظه آیفون از سوی بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه چین، YMTC را متوقف کرده است.

وب‌سایت Nikkei Asia در گزارشی مدعی شده که اپل به دنبال استفاده از حافظه فلش NAND شرکت YMTC یا Yangtze Memory Technologies Co بود ولی در پی محدودیت‌های جدید آمریکا، در حال حاضر برنامه‌هایش برای تامین تراشه از این کمپانی را متوقف کرده است.

برنامه اپل برای تامین تراشه از YMTC

طبق گزارش اخیر، اپل به دنبال تامین حافظه NAND آیفون‌ها برای بازار چین از سوی شرکت YMTC بود و در نهایت می‌خواست 40 درصد تراشه‌های موردنیاز آیفون را از این کمپانی چینی تامین کند. با این حال محدودیت‌های جدید آمریکا ظاهرا برنامه‌های کوپرتینویی‌ها را عوض کرده است.

چند روز پیش دولت ایالات متحده آمریکا شرکت سازنده تراشه مطرح YMTC را به همراه 30 کمپانی چینی دیگر به لیستی اضافه کرد که شرکت‌های آمریکایی برای همکاری با آن‌ها باید مجوز دریافت کنند. آمریکا می‌خواهد با این کار مانع از پیشرفت سریع چین در دنیای نیمه‌رساناها شود، رویایی که رئیس جمهور چین به شدت برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

البته YMTC ظاهرا تنها در حال از دست دادن مشتریان غربی خود نیست و تحت بازرسی وزارت بازرگانی آمریکا هم قرار دارد. در حالی که YMTC به تازگی به لیست ایالات متحده اضافه شده، هواوی مدت‌هاست از سوی آمریکا تحت تحریم است. حالا گفته شده YMTC محدویت‌های همکاری با هواوی را زیرپا گذاشته و به همین دلیل شاید مجازات شود.

در حال حاضر اپل نسبت به گزارش اخیر واکنشی نشان نداده و نمی‌دانیم در صورت صحت آن، تغییری در فروش آیفون‌ها یا قیمت آن‌ها در چین ایجاد می‌شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی