ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل تی‌وی
تکنولوژی

نسل جدید اپل تی‌وی 4K با قیمت 149 دلار معرفی شد

نسل جدید اپل تی‌وی 4K از تراشه پرقدرت A15 بهره می‌برد و حالا در مدل پایه با 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۲

نسل جدید اپل تی‌وی 4K امروز به‌طور رسمی با تراشه A15 بایونیک از سوی اپل معرفی شد. این دستگاه در دو مدل با 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود، اما فقط مدل بزرگ‌تر از درگاه اترنت و Thread پشتیبانی می‌کند.

مشخصات نسل جدید اپل TV

اپل تی‌وی 4K جدید با تراشه قدرتمند A15 به‌روز شده و اکنون از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین یک ریموت کنترل به‌روزشده دارد که امکان ارتباط صوتی با سیری را فراهم می‌سازد. این محصول از نسل قبلی از دالبی ویژن هم پشتیبانی می‌کرد.

کوپرتینویی‌ها می‌گویند این دستگاه با تراشه جدید خود تا 50 درصد از نظر CPU سریع‌تر از نسل قبلی خواهد بود و گشت و گذار در رابط کاربری را آسان‌تر می‌کند. توان پردازشگر گرافیکی هم حداکثر 30 درصد افزایش می‌یابد.

اپل تی وی و ریموت

ریموت جدید سیری اجازه می‌دهد کاربر با کلیک‌پد لمسی به سرعت و به راحتی رابط کاربری را کنترل کند. این شرکت همچنین بر هماهنگی مثال‌زدنی محصول خود با سرویس‌هایی از جمله اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل آرکید اپل فیتنس پلاس تاکید کرده است.

اپل TV جدید در دو پیکربندی عرضه می‌شود. مدل وای فای که 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت، و مدل وای فای + اترنت که علاوه بر فناوری گیگابیت اترنت از پروتکل Thread هم پشتیبانی می‌کند تا بتواند به لوازم هوشمند خانگی وصل شود. ظرفیت داخلی این مدل 128 گیگابایت است.

اپل تی وی پلاس تد لسو

نسخه جدید tvOS هم امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای نمونه، اگر از ایرپاد استفاده کنید به راحتی می‌توانید با فرمان Hey Siri بدون نیاز به استفاده از ریموت به برنامه‌های محبوب خود دسترسی داشته باشید.

اپل تی‌وی 4K 2022 به عنوان هاب هوشمند خانگی به دستگاه‌های سازگار از جمله دوربین‌ها و چراغ‌های هوم‌کیت وصل می‌شود. پروتکل Thread اجازه می‌دهد تا در مدل اترنت به شکلی ایمن و قابل اطمینان به دستگاه‌های هوشمند خود وصل شوید و آن‌ها را کنترل کنید.

اپل TV 4K 2022

نسل جدید این محصول امسال برای اولین بار در این سری، به‌طور 100 درصدی در برد مدارهای چاپی از طلای بازیابی استفاده کرده است. ماژول حرارتی هم تا 80 درصد از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است. اپل می‌گوید پوسته ریموت سیری هم به‌طور کامل از پلاستیک بازیافتی به دست آمده و حالا 90 درصد از بسته‌بندی این نسل مبتنی بر فیبر تولید شده است.

قیمت اپل تی‌وی 4K

نسل جدید اپل تی‌وی در مدل پایه وای فای به همراه ریموت سیری با قیمت 149 یورو از 13 آبان عرضه می‌شود. همچنین اگر کاربران بخواهند می‌توانند ریموت سیری را به‌صورت جداگانه با قیمت 59 یورو خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی