ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل
تکنولوژی

کاهش تقاضا در بازار موبایل: سه ماهه سوم 2022 بدترین فصل فروش از سال 2014 تاکنون

داده‌های آماری «کانالیس» از کاهش 9 درصدی آمار عرضه گوشی‌های هوشمند به بازارهای جهانی در سه ماهه سوم 2022 خبر می‌دهد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۶

داده‌های آماری «کانالیس» نشان می‌دهند میزان عرضه گوشی‌های هوشمند به بازارهای جهانی در سه ماهه سوم 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 9 درصدی داشته است. مقایسه وضعیت بازار موبایل در سه ماهه سوم سال‌های قبل به خوبی نشان می‌دهد سه ماهه سوم 2022 بدترین فصل سوم فروش موبایل را از سال 2014 تاکنون به نام خود رقم زده است.

تحلیلگران کانالیس می‌گویند به نظر نمی‌رسد در فصل چهارم 2022 و نیم سال اول 2023 نیز وضعیت به سمت بهتری حرکت کند و نشانه‌های کمی از بهبود تقاضای بازار موبایل را پیش‌بینی می‌کنند. در نتیجه تولیدکنندگان نیز باید با توجه به این پیش‌بینی‌های احتمالی برنامه‌ریزی کرده و فروشندگان نیز این موضوع را مورد توجه قرار دهند. این شرایط می‌تواند روی زنجیره تامین قطعات موبایل نیز تاثیرگذار باشد.

فروش در بازار موبایل

کاهش تقاضا در بازار موبایل

در واقع کاهش تقاضا در بازار موبایل از زنجیره تامین تا تولیدکنندگان و همچنین عوامل فروش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این احتمال وجود دارد طی 6 تا 9 ماه آینده وضعیت اقتصادی به همین روال باشد و کاربران کمتری به سمت خرید دستگاه‌های الکترونیکی از جمله موبایل تمایل نشان دهند و اولویت‌های بالاتری را برای هزینه کردن مورد توجه قرار دهند.

سامسونگ در بین تولیدکنندگان موبایل، 22 درصد سهم بازار گوشی‌های هوشمند را در فصل سوم 2022 از آن خود کرده است و صدرنشین جدول آمار عرضه موبایل به بازارهای جهانی شده است. این در حالی است که اپل با سهم بازار 18 درصد، در جایگاه دوم و شیائومی با سهم بازار 14 درصد در فصل سوم 2022 در جایگاه سوم این جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

سهم شرکت ها در بازار موبایل

بعد از شیائومی، اوپو با سهم بازار 10 درصد در ردیف چهارم و ویوو با سهم بازار 9 درصد بعد از اوپو و در جایگاه پنجم سهم بازار موبایل در فصل سوم 2022 ایستاده است.

باید دید پیش‌بینی‌ در مورد تقاضای بازار موبایل تا چه اندازه به واقعیت نزدیک خواهد بود و آیا طی 6 و 9 ماه آینده وضعیت تقاضای بازار همچنان در چنین وضعیتی خواهد بود یا شاهد رشدی در این وضعیت خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی