ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارلینک Aviation معرفی شد؛ دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت در هواپیما

به گفته اسپیس ایکس، مسافران هواپیماها می‌توانند با سرویس جدید استارلینک سرعت 350 مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

از سال آینده میلادی، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس از طریق Starlink Aviation در اختیار مسافران هواپیماهای برخی خطوط هوایی قرار می‌گیرد. به گفته اسپیس ایکس، کاربران می‌توانند در هواپیما مجهز به Aero Terminal، به اینترنت استارلینک با سرعت 350 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

به گفته اسپیس ایکس، این سرعت امکان برقراری تماس‌های تصویری و اجرای بازی‌های آنلاین را فراهم می‌کند. سرعت 350 مگابیت بر ثانیه بسیار بالاتر از سرعتی است که در حال حاضر اکثر شرکت‌های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار می‌دهند. هواپیماهایی که از سیستم‌های هوا به زمین استفاده می‌کنند، سرعتی نزدیک به 10 مگابیت بر ثانیه دارند و سیستم‌های ماهواره‌ای هم سرعتی بین 30 تا 100 مگابیت بر ثانیه ارائه می‌کنند.

اینترنت پرسرعت در هواپیما با استارلینک Aviation

اسپیس ایکس در صفحه مربوط به این سرویس گفته در هنگام پرواز روی خشکی و آب، اینترنت در اختیار مسافران خواهد بود و میزان تاخیر آن به 20 میلی ثانیه می‌رسد. در حقیقت از آنجایی که ماهواره‌های استارلینک در تعداد بالا در مدار پایین زمین قرار دارند، همیشه یکی از آن‌ها می‌تواند بالای هواپیما قرار داشته باشد و سیگنال ارسال کند. این سرویس اواسط سال آینده میلادی از راه می‌رسد.

استارلینک هواپیما

طبق گزارش‌ها، استارلینک Aviation در یکی از آزمایش‌ها توانسته سرعت 100 مگابیت بر ثانیه را ارائه کند. این تست توسط JSX در آمریکا انجام شده؛ یکی از اولین شرکت‌های هواپیمایی که به سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مجهز خواهد شد.

مدت‌هاست اسپیس ایکس به دنبال ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در هواپیماهاست و حالا با سرویس جدیدش به این هدف دست پیدا می‌کند. در حقیقت اسپیس ایکس می‌خواهد امکان استفاده از استارلینک را در اکثر شرایط و با دستگاه‌های متنوع فراهم کند و برای مثال در سال آینده میلادی برخی کاربران در ایالات متحده با گوشی خود می‌توانند آن را تجربه کنند. این کمپانی همچنین از سرویس‌های Starlink Maritime برای قایق‌ها و Starlink RV برای خانه‌های متحرک رونمایی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی