ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بوگاتی ویرون ۲۰۰۶
اخبار خودرو

ضرر مانی خوشبین با سرمایه گذاری روی بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون ۲۰۰۶ یکی از خودروهای خاص مانی خوشبین، میلیونر ایرانی ساکن آمریکا است. او اکنون این بوگاتی را به فروش رسانده است.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

مانی خوشبین چندین بوگاتی خاص در گاراژ خود دارد. او از چند ماه پیش در حال تلاش برای فروش یک بوگاتی ویرون ۲۰۰۶ نسل اول بوده و سرانجام آن را فروخته است. در ماه فوریه، او این ویرون را به حراج گذاشت، اما کسی حاضر به پرداخت مبلغ رزرو ۱ میلیون دلاری آن نشد. اما او در ویدیوی جدیدی در کانال یوتیوب خودش گفته است که این مدل را به یک کلکسیونر و خریدار عالی فروخته است. با توجه به نامشخص بودن رقم معامله، میتوان حدس زد که در نهایت این کلکسیونر ایرانی راضی به فروش بوگاتی خود با قیمتی کمتر از قیمت خرید (1 میلیون دلار) شده است و در واقع نگهداری از این بوگاتی برای مانی خوشبین با ضرر همراه بوده است.

بوگاتی ویرون ۲۰۰۶

وی از اینکه آن را در حراجی نفروخته خوشحال است. این همان بوگاتی است که خوشبین قبلاً آن را ساده خطاب کرده بود.

خوشبین گفته است که فروش نسل اول ویرون کار بسیار سختی است. اما قیمت آن بسته به میزان کارکرد همچنان بین ۱ تا ۱.۵ میلیون دلار است. با این حال او فاش نکرد که ویرون خود را به چه مبلغی فروخته است، از این رو می توان حدس زد که این مدل در نهایت با قیمتی کمتر از یک میلیون دلار و در واقع با ضرر فروخته شده است.

مانی توضیح داده است که این خودرو کاملاً سرویس شده بود. او دو عدد از ده رادیاتور را به مبلغ ۳۴۰۰۰ دلار، تایرها را به مبلغ ۳۷۰۰۰ دلار و روغن آن را با هزینه ۲۰۰۰۰ دلار تعویض کرده بود.

ارتقا بوگاتی ویرون ۲۰۰۶ به مدل‌های بالاتر

خوشبین گفته که به دلیل بالا بودن هزینه‌های نگهداری از این ابرخودرو در ابتدا قصد داشته اولین ویرون خود را فوراً بفروشد، که آن را در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۸۷۰ هزار دلار خریداری کرد. اما در نهایت آن را به قیمت بیش از ۱ میلیون دلار فروخت.

اگر چه او بوگاتی ۲۰۰۶ خود را فروخت، اما احتمال خرید نسخه دیگری از آن در آینده را رد نکرده است. اما مدلی با کارکرد کمتر، چون این یکی بیش از ۲۲۵۳۱ کیلومتر کار کرده بود. او گفته است: «شما من را می‌شناسید، اکثر خودروهای من کمتر از ۵۰۰ مایل کار کرده‌اند. و قطعاً کمتر از ۱۰۰۰ مایل. من یک کلکسیونر هستم. دوست دارم با آن‌ها به رستوران بروم، ولی نه سفر جاده‌ای.»

بوگاتی ویرون ۲۰۰۶

او پیش از فروش این بوگاتی ۲۰۰۶، برای آخرین بار با آن دور زد و تایرهایش را برای مشتری جدید گرم کرد.  

با اینکه خوشبین اکثر خودروهای خود را فروخته است، اعتراف می‌کند که «هر خودرو مثل بخشی از خانواده من است». او به شوخی می‌گوید فروش آن‌ها «مثل این است که فرزندت را بفروشی.» او با بیان اینکه خاطرات زیادی با هر کدام از خودروهایش دارد، گفته است که فروش آن‌ها ناراحت‌ کننده است اما همیشه می‌تواند خودروهای جدیدی بخرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی