ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلاب هاوس
تکنولوژی

شبکه اجتماعی گفتگو محور «کلاب هاوس» در اینترنت ثابت هم فیلتر شد

بررسی های دیجیاتو نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی گفتگو محور کلاب هاوس به طور کلی هم در شبکه اینترنت ثابت و هم سیار فیلتر شده

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۳

بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی گفتگو محور کلاب هاوس به طور کلی هم در شبکه اینترنت ثابت و هم سیار فیلتر شده است. این پلتفرم پیش‌تر روی اینترنت سیار با اختلال همراه بود اما از روز گذشته در بستر اینترنت ثابت نیز امکان استفاده از آن نیست.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس که در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت زیادی در بین کاربران ایرانی برخوردار شده بود، در همان ایام نیز با اختلالاتی همراه شد. فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بود که اختلالاتی در دسترسی به کلاب هاوس از طریق اینترنت سیار به وجود آمد و این مساله از آن زمان تا امروز ادامه دارد. هیچ نامه و یا دستوری از نهادی مشخص برای این قطعی دسترسی از سوی اپراتورهای سیار تا امروز هم منتشر نشده و در همان زمان هم وزارت ارتباطات سعی کرد با اعمال جریمه برای اپراتورها، آنها را از ادامه فیلترینگ این پلتفرم منصرف کند اما در نهایت جریمه وزارت ارتباطات هم اعمال نشد و همانطور که گفته شد فیلترینگ کلاب هاوس تا به امروز در شبکه سیار ادامه داشته است.

کلاب هاوس

پس از فیلتر شدن این پلتفرم روی شبکه اینترنت سیار، در اردیبهشت ۱۴۰۰ فیلترینگی موقت گریبانگیر این پلتفرم در اینترنت ثابت شد که خیلی زود برطرف شد. با این حال چندی پیش اعلام شد که دیوان عدالت داری حکمی صادر کرده که می‌توانست به رفع فیلتر کلاب هاوس منجر شود و عکس این حکم نیز در رسانه‌ها هم منتشر شد اما حالا به نظر می‌رسد فیلترینگ آن نه تنها برطرف نشده بلکه حالا کامل‌تر شده و این فیلترینگ در اینترنت ثابت در سراسر کشور نیز اعمال شده است.

هنوز مشخص نیست این پلتفرم تا به امروز چرا و به دستور چه نهادی روی شبکه سیار فیلتر شده است اما موج فیلتر چندین پلتفرم بین‌المللی از چندی پیش و با شروع ناآرامی‌ها در کشور به جریان افتاد و با اینکه چندی پیش بسیاری از پلتفرم‌ها فیلتر شده، رفع فیلتر شدند اما حالا کلاب هاوس نیز در کنار بسترهایی چون اینستاگرام و واتساپ و گوگل پلی، به دسته پلتفرم‌های مسدود شده پیوسته است.

گفتنیست این فیلترینگ در حالی برای این شبکه گفتگو محور رخ میدهد که چندی پیش رییس قوه قضاییه به لزوم انجام گفتگو با منتقدین تاکید کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمید رضا
    حمید رضا | ۳۰ مهر ۱۴۰۱

    سلام. خیلی از بازیهای انلاین موبایلی هنوز رفع فیلتر نشدن مانند بازیهای مینی کلیپ شامل ۸ball poolو ساکر استارز.کاش میشد به فیلترینگ گفت چرا بازیهای انلاین موبایلی که قابلیت چت ندارند را فیلتر کردی

مطالب پیشنهادی