ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلیغات اپ استور
تکنولوژی

اپل نمایش تبلیغات در جایگاه‌های جدید در اپ استور را شروع می‌کند

اپل رسما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از روز سه‌شنبه دو جایگاه تبلیغاتی جدید را به جایگاه‌های تبلیغاتی اپ استور خود اضافه می‌کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

اپل در ایمیلی به توسعه‌دهندگان اعلام کرده نمایش تبلیغات مرتبط با اپلیکیشن‌ها از روز سه‌شنبه در زبانه اصلی Today و بخش You Might Also Like اپ استور شروع می‌شود. همه تبلیغ‌ها با یک پس‌زمینه آبی کم‌رنگ و یک برچسب Ad از بقیه اپ‌ها متمایز می‌شوند.

اپل در صفحه‌ای از وب‌سایت خود درباره جاگذاری تبلیغات اپ استور نوشته است: «اپلیکیشن شما از طریق تبلیغ در زبانه Today می‌تواند به شکلی برجسته در صفحه اول اپ استور به نمایش درآید و به یکی از اولین محتواهایی تبدیل شود که کاربران در هنگام مراجعه به اپ استور با آن مواجه می‌شوند.»

این نخستین باری است که توسعه‌دهندگان می‌توانند در زبانه Today تبلیغات داشته باشند. تا پیش از این فقط تیم دبیران اپ استور می‌توانستند اپ‌های برتر از دیدگاه خود را برای کاربران به‌صورت متمایز به نمایش بگذارند. توسعه‌دهندگان همچنین از طریق بخش You Might Also Like می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را به کاربران تبلیغ کنند.

تبلیغات اپ استور

تبلیغات جدید در اپ استور به ضرر توسعه‌دهندگان است؟

«فلوریان مولر»، کارشناس حقوق در توییتی در این باره مدعی شده که تبلیغات بخش You Might Also Like به نوعی به معنای افزایش نرخ مالیات اپ‌هاست، چون حالا توسعه‌دهندگان مجبورند جایگاه‌های تبلیغاتی صفحات خود را خریداری کنند تا جلوی نمایش تبلیغات از سوی رقبا در این بخش را بگیرند.

تبلیغات اپ استور قبلا محدود به بخش نتایج جستجو و بخش Suggested در زبانه جستجو بود. اما کوپرتینویی‌ها حالا با نمایش تبلیغات در زبانه Today و You Might Also Like گزینه‌های تبلیغاتی خود را برای مشتریان افزایش می‌دهند. اپل اولین بار چند ماه پیش از گسترش جایگاه‌های تبلیغاتی در اپ استور خبر داده بود.

بلومبرگ در تابستان در گزارشی گفته بود که اپل می‌خواهد درآمدهای تبلیغاتی خود را تقریبا سه برابر کند و در آینده رقم سالیانه آن را به 10 میلیارد دلار برساند. او مدعی بود که این شرکت سال آینده حتی به بخش جستجوهای نقشه خود تبلیغات اضافه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی