ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: نسل جدید مک پرو با پردازنده‌های 24 و 48 هسته‌ای از راه می‌رسد

اپل احتمالا سال آینده میلادی از نسل جدید مک پرو با پردازنده‌های M2 اولترا و M2 اکستریم رونمایی می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

مدت‌هاست طرفداران اپل منتظر رونمایی از نسل جدید مک پرو هستند و ظاهرا این محصول سال آینده میلادی از راه می‌رسد. حالا بلومبرگ در گزارشی گفته این محصول به تراشه‌هایی مجهز می‌شود که 2 یا 4 برابر از M2 مکس قدرتمندتر خواهند بود.

«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش جدیدش گفته اپل برای این کامپیوتر قدرتمند از تراشه‌های M2 اولترا و M2 اکستریم استفاده می‌کند که به ترتیب 24 و 48 هسته پردازشی خواهند داشت. این پردازنده‌ها که از 256 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند، به ترتیب از GPU با 76 و 152 هسته بهره می‌برند.

تراشه M2 که هم اکنون در محصولاتی مانند مک بوک ایر 2022 و آیپد پرو 2022 مورد استفاده قرار گرفته، به CPU با 8 هسته و GPU با 10 هسته مجهز شده است. انتظار می‌رود چیپ M2 مکس هم 12 هسته پردازشی و 38 هسته گرافیکی داشته باشد.

اپل مشغول آزمایش نسل جدید مک پرو است

مک پرو

گورمن در گزارش خود مدعی شده که اپل مشغول آزمایش یک پیکربندی مک پرو جدید است. این محصول ظاهرا به پردازنده‌ای با 24 هسته پردازشی، 76 هسته گرافیکی و 192 گیگابایت رم مجهز شده و همچنین سیستم عامل مک او اس ونتورا 13.3 را اجرا می‌کند.

نسل کنونی مک پرو در سال 2019 با قیمت 5,999 دلار از راه رسید و حالا منتظر نسل بعدی‌اش با تراشه‌های اپل سیلیکون هستیم. البته پیش از معرفی این کامپیوتر قدرتمند، باید منتظر معرفی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با چیپ‌های M2 پرو و مکس باشیم. همچنین مک مینی جدید هم در راه است.

مک مینی جدید ظاهرا با همان تراشه M2 مورد استفاده در مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی از راه می‌رسد. در ماه‌های آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی، اپل احتمالا از این محصولات رونمایی می‌کند و سال آینده میلادی را با نسل جدید مک پرو استارت می‌زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی