ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیلن فیلد
استراتژی رشد

مدیرعامل فیگما دلایل فروش این استارتاپ به ادوبی را اعلام کرد

«دیلن فیلد» در مصاحبه‌ای اعلام کرده که هدف او از فروش فیگما به ادوبی چه بوده و در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

حدود یک ماه پس از اعلام خبر خرید استارتاپ فیگما توسط ادوبی، حالا «دیلن فیلد»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل این استارپ محبوب در زمینه طراحی دیجیتال مصاحبه‌ای انجام داده و درباره این معامله و انگیزه‌هایش از پیوستن به ادوبی حرف زده است.

دیلن فیلد در گفتگو با خبرگزاری تک‌کرانچ درباره خبر فروش فیگما به ادوبی گفت: «ما بسیار خوشحال بودیم – هنوز هم خوشحالیم – اما از یک مقطع زمانی صحبت با ادوبی را شروع کردیم و ادوبی یکی از شرکت‌های بنیان‌گذار و شگفت‌انگیز است و هرچه بیشتر با افراد این شرکت وقت گذراندیم، بیشتر به آن‌ها اعتماد کردیم و توانستیم ببینیم که ما در یک جور جعبه توسعه محصول قرار داریم.»

او می‌گوید فیگما امروز ابزارهایی را برای ایده‌پردازی و طراحی ارائه می‌کند و قصد دارد در آینده ابزارهای بیشتری را برای تبدیل این طراحی‌ها به کد در اختیار کاربران قرار دهد. مدیرعامل این استارتاپ اضافه می‌کند:

«این اصل را در ذهن خودم به وجود آورده بودم که ‘خلاقیت همان بهره‌وریِ جدید است’ ولی ما در حاضر منابع کافی برای پیاده‌سازی این اصل را در فیگما نداریم. اگر بخواهیم خودمان دست به کار شویم و راه ورود به حوزه‌های بهره‌وری بیشتری را فراهم کنیم، این کار زمان زیادی طول می‌کشد. [اما] اگر بتوانیم با همراهی و در بستر ادوبی این کار را انجام دهیم، فکر می‌کنم کمک بزرگی به ما خواهد شد و خیلی برای این اتفاق هیجان دارم.»

دیلن فیلد مدیرعامل فیگما

فیگما برای پذیرش پیشنهاد ادوبی تحت فشار سرمایه‌گذاران نبوده است

البته که این قرارداد – در صورت تکمیل شدن – ثروت بسیار زیادی را برای فیلد به ارمغان می‌آورد، اما بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها معمولاً به این موضوع اشاره‌ای نمی‌کنند. او در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذاران فیگما او را تحت فشار قرار داده بودند یا نه، نقش آن‌ها در امضای این معامله را رد کرد. دیلن فیلد می‌گوید:

«موضوع هیچ وقت چنین چیزی نبود. موضوع این بود که بهترین فرصت برای دستیابی به هدفمان چیست؟ هدف شرکت ما این است که طراحی را برای همه دسترس‌پذیر کنیم. طراحی فقط طراحی رابط نیست. خلاقیت است و بهره‌وری. چیزی است که بتواند همه ما را به بخشی از این انقلاب دیجیتالی در حال وقوع در جهان تبدیل کند. اقتصاد جهانی در حال گذار از حالت فیزیکی به دیجیتالی است. آیا می‌خواهیم بعضی‌ها را پشت سر رها کنیم یا به همه ابزارهای لازم برای پیوستن به این جریان را بدهیم؟ من فشار زیادی را حس می‌کنم و به نظرم واقعا مهم است که خیلی زود این ابزارها را در اختیار این افراد قرار دهیم.»

مدیرعامل فیگما در صحبت‌های خود چندین بار تاکید کرد که فیگما به عنوان یک شرکت مستقل باقی می‌ماند و قرار نیست تغییری در قیمت‌گذاری سرویس‌های این شرکت ایجاد شود. فیلد ادعا می‌کند: «آن‌چه ادوبی به ما گفته این است که آن‌ها می‌خواهند از فیگما یاد بگیرند.» با این حال، ادوبی قرار است برای این معامله 20 میلیارد دلار پول بپردازد و مطمئنا این سرمایه‌گذاری صرفا برای آموزش نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی