ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیو

معرفی کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5؛ نهایت قدرت

کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5 قوی‌ترین کامپیوتر دسکتاپ بازار ایران است اما قیمت بسیار بالایی هم دارد.

نوشته شده ۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰
معرفی کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5

ام‌اس‌آی کیس‌های گیمینگ حرفه‌ای و قدرتمندی را در سبد محصولاتش قرار داده تا گیمرهای حرفه‌ای بتوانند بهترین تجربه را حین بازی کردن داشته باشند. کیس گیمینگ MSI MEG Aegis Ti5 پرچمدار تایوانی‌ها در این حوزه محسوب می‌شود و مشخصه‌های فوق‌العاده‌ای دارد. از جمله ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به پردازنده Core i9-12900K، کارت گرافیک RTX 3090، ١٢٨ گیگابایت رم و طراحی بسیار مدرن اشاره کرد. در این مطلب می‌خواهیم این کیس گیمینگ ۱۷۰ میلیون تومانی را به شما معرفی کنیم.

معرفی کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5

کمپانی MSI کیس‌های گیمینگ خود را تحت سری‌های مختلفی روانه بازار کرده که یکی از این سری‌ها، خانواده MEG است. پرچمدار این سری که MEG Aegis Ti5 نام دارد، اخیرا با سخت‌افزار به‌روزرسانی شده و عملکرد قدرتمند به بازی بازگشته تا بتواند پاسخگوی تمام نیازهای گیمرها و دیگر کاربران حرفه‌ای باشد. این محصول طی سال‌های گذشته موفق به کسب جوایز مختلف نوآوری و بهترین عملکرد از رویداد CES و انجمن‌های اروپایی شده است. اکنون قصد داریم تا نگاهی به ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نماینده قدرتمند MSI داشته باشیم. این محصول در ایران با گارانتی ٢۴ ماهه ماتریس و قیمت حدود ۱۷۰ میلیون تومان قابل خریداریست.

معرفی ویدیویی کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5

فهرست مشخصات کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5

  • پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i9-12900K
  • کارت گرافیک RTX 3090
  • مادربرد سری Z690 اینتل
  • ١٢٨ گیگابایت حافظه رم DDR5-4800
  • ٣ ترابایت هارد دیسک
  • ٢ ترابایت حافظه SSD با رابط PCIe نسل چهارم
  • منبع تغذیه ۸۵۰ واتی
  • مجهز به نورپردازی RGB
  • وزن حدود ١۵.۶ کیلوگرم
  • پشتیبانی از وای‌فای 6E و بلوتوث ۵.٢
  • قیمت حدود ۱۷۰ میلیون تومان

طراحی

معرفی کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5

از همان لحظه اول که ظاهر این کیس نگاه می‌کنید، متوجه طراحی مدرن و نوآورانه آن می‌شوید. این پرچمدار گیمینگ دارای یکی از آینده‌نگرانه‌ترین زبان‌های طراحی است. MSI MEG Aegis Ti5 تنها در رنگ خاکستری روانه بازار شده و رنگ‌بندی دیگری ندارد.

ظاهر عجیب و جالب این کیس من را به یاد سفینه‌های فضایی فیلم‌های علمی-تخیلی می‌اندازد. طراحی دستگاه به شکل نامتوازن بوده و با توجه به حجم ۶٧ لیتری که دارد، نیازی نیست فضای چندان بزرگی را برای مستقر سازی آن فراهم کنید. زیر این کیس از پایه‌های فلزی استفاده شده که از استحکام خوبی برخوردارند و می‌توانند تعادل آن را حفظ کنند. MSI نوعی دسته مخصوص را پشت کیس قرار داده تا بتوانید آن را راحت‌تر حمل کنید. البته جابه‌جایی این کیس ١۵.۶ کیلوگرمی کار ساده‌ای نیست.

معرفی کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5

روی بدنه فلزی دستگاه شاهد طرح و حکاکی خاصی نیستیم اما بالای آن از دو عدد پره تزئینی با قابلیت باز شدن را می‌بینیم که می‌توان از آنها برای آویزان کردن هدفون یا دیگر لوازم جانبی استفاده کرد. وسط این کیس گیمینگ توسط قابی مشکی‌رنگ جدا شده که روی آن دکمه‌ای بزرگ به چشم می‌خورد. این دکمه شامل یک نمایشگر است که به شما اجازه تغییر دادن یک سری از تنظیمات کیس و همچنین دیدن برخی اطلاعات سخت‌افزاری آن را می‌دهد. با چرخش این دکمه به سمت راست و چپ می‌توانید گزینه‌های متنوعی را امتحان کنید. جالب این‌که نمایشگر وسط این دکمه یک سری انیمیشن را نمایش می‌دهد که سبب زیبایی هرچه بیشتر کیس می‌شود.

معرفی کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5

همان‌طور که انتظار می‌رفت، MSI از نورپردازی RGB در قسمت‌های مختلف بدنه کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5 بهره گرفته است. شما می‌توانید افکت‌های مخصوص این نورپردازی را تغییر دهید. حین روشن بودن کیس، لوگوی دارای نورپردازی MSI در میانه دستگاه خودنمایی می‌کند. البته طراحی کلی این کیس به نحویست که نمی‌توانید قطعات داخل آن را مشاهده کنید.

درگاه‌ها و ارتباطات

معرفی کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5

تایوانی‌ها در تنوع و تعداد پورت پرچمدار خود سنگ‌تمام گذاشته‌اند. این کیس پرچمدار قابلیت اتصال به Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵.٢ را نیز داراست. در نتیجه با دستگاهی حرفه‌ای برای تولیدکنندگان محتوا، ادیتورها و گیمرها مواجهیم. یک سری از درگاه‌های این کیس در بالا و باقی آن‌ها در پشت دستگاه قرار دارند. فهرست بلندبالای درگاه‌های به‌کار رفته در MSI MEG Aegis Ti5 عبارتند از:

  • دو عدد USB-C
  • پنج عدد USB-A 3.2 / دو عدد USB-A 2.0
  • دو عدد پورت RJ45 LAN
  • جک هدفون
  • پنج عدد جک صدا
  • یک عدد HDMI

ام‌اس‌آی برای این دستگاه از دو درگاه شبکه استفاده کرده که یکی از آنها با سرعت ۱ گیگابیتی، برای استفاده عمومی به‌کار می‌رود و دیگری با سرعت ۲.۵ گیگابیتی، اتصال سریع و بدون تأخیر بازی‌ها به اینترنت را ممکن می‌سازد. اپلیکیشن اختصاصی LAN Manager این دو درگاه را مدیریت می‌کند.

عملکرد سخت‌افزاری

معرفی کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5

کیس گیمینگ MSI MEG Aegis Ti5 در کانفیگ‌های مختلفی عرضه شده و بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید، قیمت آن متغیر خواهد بود. ما در دیجیاتو بهترین کانفیگ سخت‌افزاری این محصول را با پردازنده اینتل Core i9-12900K و کارت گرافیک RTX 3090 در اختیار داریم. چنین ترکیب سخت‌افزاری را تنها در پرچمداران قدرتمند و به‌روز بازار می‌توان مشاهده کرد.

١٢٨ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5-4800 در کنار ٣ ترابایت حافظه HDD و ٢ ترابایت PCIe 4.0 SSD این مجموعه سخت‌افزاری قدرتمند را همراهی می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که هیچ پردازش سنگین یا بازی مطرحی وجود ندارد که بتواند این کیس گیمینگ را دچار چالش و مشکل کند. کافیست به نرخ فریم چند بازی مطرح و پرطرفدار روی رزولوشن 4K و با تنظیمات گرافیکی اولترا که توسط این دستگاه به دست آمده نگاهی بیندازید:

پرچمدار تایوانی‌ها از سیستم خنک‌کننده چندگانه بهره می‌برد. این مجموعه متشکل از خنک‌کننده مایع برای پردازنده دستگاه و چند فن خنک‌کننده مخصوص می‌شود که می‌توانند عملکرد سخت‌افزاری دستگاه را در بالاترین حد نگه دارند.

جمع‌بندی

معرفی کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5

کیس گیمینگ MSI Aegis Ti5 نسل دوازدهم، قوی‌ترین کامپیوتر دسکتاپ بازار ایران محسوب می‌شود و به‌راحتی تمام نیازهای گیمرها و دیگر کاربران حرفه‌ای را برآورده می‌کند. اگرچه این دستگاه قیمت بسیاری بالایی دارد و در زمان نگارش این متن با قیمت حدود ۱۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما اگر خودتان هم تصمیم به اسمبل یک سیستم با چنین مشخصاتی بگیرید، احتمالا باید همین مقدار هزینه کنید. این محصول با گارانتی ۲۴ ماهه شرکت ماتریس در بازار ایران به فروش می‌رسد.

MSI
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • goodarz
    goodarz | ۳ آبان ۱۴۰۱

    خیلی عالیه ولی قیتش خیلی بالا هستش با این پول میشه سیستمش خیلی خیلی قویتر رو اسمبل کرد این تازه پول کیس هستش باید مبلغی رو هم به مونیتور و کیبورد و ماوس داد

مطالب پیشنهادی