ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار: فیلترینگ موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی شد

چنین تبعاتی نشان می‌دهد اینترنت یک ابزار حیاتی است که نمی‌توان به راحتی یک روز آن را وصل و روز دیگر قطع کرد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۳

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اعلام کرد قطعی اینترنت و فیلترینگ موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی شده است. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد اینترنت یک زیرساخت حیاتی برای مردم است و فیلترینگ نه تنها به کسب‌وکارهای آنلاین آسیب زده بلکه حتی مشاغل سنتی را نیز درگیر کرده است.

«علیرضا ارزانی» رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت‌وگو با ایرنا، به قطعی اینترنت طی یک ماه اخیر اشاره کرد و گفت: «قطعی اینترنت ارتباط با واردکنندگان خشکبار و آجیل کشور را از بین برد و از این لحاظ می‌توان گفت اعضای صنف دچار زیان و از دست رفتن بازارهای صادراتی شدند.»

پیش از این نیز نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، اعلام کرده بود اثرات منفی قطعی اینترنت و فیلترینگ تنها محدود به کسب‌وکارهای آنلاین نیست بلکه اکثر خطوط تولید مثل لبنیات، دارو، فولاد و… را دچار مشکل کرده است:

«اینکه فکر کنیم قطع اینترنت و فیلتر طیف وسیعی از سایت‌ها، برنامه‌ها و پلتفرم‌ها فقط به کسب و کارهای کوچک محدود می‌شود، ساده انگارانه است. در حال حاضر کسب و کارهای کوچک، آنلاین شاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای مبتنی بر اینستاگرام دچار مشکل شده‌اند و افرادی که جمعیت آن‌ها هم کم نیست، کار خود را از دست داده‌اند. علاوه بر این خطوط تولید از خط تولید لبنیات و دارو گرفته تا تولید فولاد و نساجی در این شرایط دچار مشکل شده‌اند؛ چراکه خطوط تولید هم مبتنی بر اینترنت، هوش مصنوعی، تکنولوژی ‌های IT و ITC هستند. همچنین خارج از کارخانه هم موضوعاتی مانند لجستیک، ثبت سفارش، بازاریابی و برنامه‌های مالی و ارزی بر پایه اینترنت هستند و با این شرایط شاهد کاهش فروش، کاهش سود و به دنبال آن اثرگذاری این روند بر روی اشتغال خواهیم بود.»

چنین تبعاتی نشان می‌دهد اینترنت یک ابزار حیاتی برای مردم و تمامی کسب‌وکارها است که نمی‌توان به راحتی یک روز آن را وصل و روز دیگر قطع کرد. موضوعی که مدیرعامل آیتول نیز در گفتگو با دیجیاتو به آن اشاره کرده و اعتقاد داشت زمانی که حاکمیت اینترنت را همچون آب و برق و گاز بداند، بسیاری از مشکلات کشور و کسب‌وکارها حل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی