ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

عربستان احداث شهر خطی 170 کیلومتری The Line را رسما آغاز کرد [تماشا کنید]

ویدیویی که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که کارگرها و ماشین‌های سنگین مشغول به کار شده‌اند تا The Line عربستان را بسازند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

عربستان سعودی تابستان امسال رسما از پروژه‌ای برای ساخت یک شهر متفاوت موسوم به The Line رونمایی کرد که قرار است در خطی به طول 170 کیلومتر ساخته شود. حالا اولین تصاویر از آغاز این پروژه منتشر شده و می‌توانیم نخستین تلاش‌ها برای احداث این آسمان‌خراش افقی را ببینیم.

پروژه The Line عربستان سعودی که انگار از آینده آمده، چند ماه پیش سرخط خبرگزاری‌های جهان را به خود اختصاص داد. حالا ویدیویی از آغاز فرآیند ساخت این پروژه جاه‌طلبانه منتشر شده و نشان می‌دهد که این کشور برخلاف تردیدها درباره ساخت این شهر، خیلی زود دست به کار شده است.

ویدیوی حاضر توسط یک مجله خبری معماری به نام Dezeen در یوتیوب آپلود شده اما فیلمبرداری آن توسط شرکت عربستانی Ot Sky انجام گرفته است. این تصاویر هوایی جزئیات خاصی ندارند، اما کارگران و ماشین‌های سنگین را در حال کار نشان می‌دهند.

The Line عربستان چه ویژگی‌های خواهد داشت؟

پروژه «خط» سازه‌ای به طول 170 کیلومتر خواهد بود که با ارتفاع 500 متر و عرض 200 متر یک شهر کامل را در بر می‌گیرد. این شهر که به‌صورت خطی روی زمین کشیده می‌شود، در بیرون از دیواره‌های آیینه‌ای برخوردار می‌شود و می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را به صورت پایدار تامین کند.

متولی احداث کلان‌شهر The Line شرکت Neom است که توسط دولت عربستان سعودی به وجود آمده تا این کشور را به سمت نوآوری ببرد. نئوم مدعی است که The Line چندین محله خواهد داشت که به‌صورت عرضی با پنج دقیقه پیاده‌روی قابل پیمایش هستند و به‌صورت طولی 20 دقیقه لازم است تا از ابتدا تا انتهای آن را احتمالا با وسایل نقلیه طی کنید.

اگرچه تاریخ دقیقی برای تکمیل این پروژه اعلام نشده، اما «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان به حوالی سال 2030 برای اتمام ساخت این شهر اشاره کرده است. در تخمین‌ها گفته شده که هزینه ساخت «خط» می‌تواند از 100 میلیارد تا 1 تریلیون دلار متغیر باشد و جمعیت ساکنان آن در نهایت احتمالا به 9 میلیون نفر خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rezahan
    Rezahan | ۳ آبان ۱۴۰۱

    اینجاست که آدم متوجه کاسه داغتر از آش میشه

مطالب پیشنهادی