ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر اقتصاد خبر داد: جزئیات بسته حمایتی از کسب‌و‌کارهای مجازی امشب اعلام خواهد شد

وزیر اقتصا امشب وزیر ارتباطات جزییات بسته مصوب حمایتی از کسب و کارهای مجازی آسیب دیده را اعلام می‌کند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۰

وزیر اقتصاد با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کسب‌وکارهای دیجیتال طی فیلترینگ و قطع اینترنت در یک ماه اخیر، اعلام کرد امشب وزیر ارتباطات جزییات بسته مصوب حمایتی از کسب و کارهای مجازی آسیب دیده را اعلام می‌کند.

«احسان خاندوزی» در نشست خبری امروز خود درباره حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین گفت:

«اواخر شهریور و اوایل مهر ماه به جهت فضایی که در کشور ایجاد شد، لطمه جدی به برخی از اشتغال‌های حوزه کسب‌وکارهای مجازی داشتیم که متاسفانه درآمد بسیاری از افرادی را که از این فضا استفاده می‌کردند به شکل منفی تحت تاثیر قرار داد. چون این مسئله حائز اهمیت است، در کمیته اشتغال دیجیتال دولت جلسات متعددی تشکیل شده و دولت حامی کسب‌وکارهای دیجیتال است و پشت آنان را خالی نخواهد کرد.»

وی با تاکید بر اینکه دولت وظیفه خود می‌داند که این جمع تقریبا قابل‌توجهی از مردم که از این طریق کسب درآمد می‌کردند را حمایت کند، اعلام کرد امشب وزیر ارتباطات جزئیات بسته مصوب حمایتی در این زمینه را اعلام می‌کند.

گفتنی است خاندوزی 11 مهرماه از از جبران خسارت به کسب‌وکارهای اینترنتی خبر داد که به گفته او مشوق‌های مالیاتی از جمله ابزارها و راهکارهای مختلف دولت برای جبران این ضررهای مالی است.

وزیر اقتصاد و ارتباطات

5 روز بعد نیز وزیر ارتباطات به تدوین بسته حمایتی برای کسب‌وکارهای آنلاین اشاره و یک سوال مهم را در اذهان عمومی ایجاد کرد. زارع‌پور در حاشیه مراسم افتتاح سایت مرکز کنترل، عملیات و بهره‌برداری از ماهوارهای سنجشی ایران ر پاسخ به سوالی برای جبران خسارت وارده به کسب‌وکارها گفت:

«تعامل خوبی با وزارت امور اقتصادی و دارایی در این خصوص صورت گرفته است. ما یک برنامه برای کسب‌و‌کارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته‌ایم و با کمک وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی از این قبیل، برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.»

با سخنان وزیر ارتباطات، ابهامی درباره بسته حمایتی دولت از کسب‌وکارهای آنلاین ایجاد می‌شود که آیا واقعا قرار است خسارتی که در یک ماه گذشته با تصمیمات دولت و قطع اینترنت مواجه شدند جبران شود یا هدف این بسته، تشویق کسب‌وکارها به حضور در پلتفرم‌های داخلی است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی