ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپادهای گروهی
علمی

نیروی دریایی آمریکا ظاهرا می‌خواهد به استفاده از پهپادهای گروهی روی بیاورد

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در سندی برای تامین بودجه تشریح کرده که چگونه می‌تواند از پهپادهای گروهی برای حمله یا دفاع استفاده کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ آبان ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

گزارشی تازه حاکی از آن است که نیروی دریایی آمریکا به‌طور جدی در حال ارزیابی شرایط برای توسعه پهپادهای ارزان قیمتی است که می‌توانند به صورت گروهی عملیات انجام دهند. این اطلاعات ظاهرا در سندی مشاهده شده که پیرامون تامین بودجه برای این پروژه تنظیم شده است.

به گزارش MIT Technology Review، سندی که نیروی دریایی ایالات متحده در ماه مه 2021 منتشر کرده، دارای اطلاعات جذابی پیرامون احتمال استفاده از پهپادهای گروهی با قابلیت‌های هوش مصنوعی در عملیات‌های تدافعی و تهاجمی است. این پهپادها که با نام Super Swarm خطاب شده‌اند، می‌توانند برای حمله به سامانه‌های دفاع هوایی یا حملات هوایی انتحاری استفاده شوند.

با وجود این که نیروی دریایی و سایر شاخه‌های ارتش آمریکا چند وقتی است آزمایش استفاده از پهپادهای گروهی را آغاز کرده‌اند، ولی این سند به‌طور خاص شیوه استفاده از این پهپادها توسط نیروی دریایی را تشریح کرده است.

پهپادهای گروهی

پهپادهای گروهی می‌توانند عملیات انتحاری انجام دهند

برای مثال، پهپادهای گروهی می‌توانند از مکان‌های مختلفی نظیر زیردریایی‌ها و هواپیماها به پرواز درآمده و محموله‌های مختلفی مثل بمب یا تجهیزات نظامی را به همراه داشته باشند. این سند همچنین از ساخت کشتی‌هایی مخصوص حمل این پهپادها می‌گوید.

نیروی دریایی می‌گوید این پهپادها را می‌توان با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی تولید کرد تا هزینه ساخت آن‌ها پایین بیاید. چون اگر ارتش ایالات متحده واقعا به دنبال استفاده از این روش باشد، باید هزینه تولید آن‌ها را تا حد ممکن کاهش دهد.

پهپادهای گروهی نیروی دریایی آمریکا همچنین به عنوان گزینه‌ای برای خط‌شکنی مواضع دشمن معرفی شده‌اند. این دستگاه‌ها می‌توانند تدابیر دفاع دشمن را از بین ببرند تا نیروهای هوایی یا زمینی راه ورود به مواضع را پیدا کنند. حتی اگر تعداد زیادی از پهپادها منهدم شوند، اهمیتی نخواهد داشت، چون بخشی از اهداف این تاکتیک سردرگم کردن دشمن و به تاخیر انداختن عملیات‌های آنان است.

آمریکا تنها کشوری نیست که گزینه استفاده از پهپادهای گروهی را در نظر دارد. چین و روسیه هم از دیگر کشورهایی هستند که برنامه‌هایی را برای بررسی استفاده از این تجهیزات در دست اجرا دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۵ آبان ۱۴۰۱

    اینارو کی و کجا میخوان استفاده کنن

مطالب پیشنهادی