ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ در فصل سوم 2022 از کاهش 23 درصدی سود خود خبر داد

با وجود کاهش سود این شرکت، بخش موبایل سامسونگ همچنان به رشد خود ادامه داده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

سامسونگ گزارش مالی سه ماهه سوم 2022 خود را اعلام کرد که طبق آن، سود فصلی غول فناوری مستقر در کره جنوبی، برای اولین بار در نزدیک به سه سال اقتصادی گذشته کاهش پیدا کرده است.

شرکت مستقر در کره اعلام کرد که سود آن برای دوره سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر (8 مهرماه) به 7.65 میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته، بیش از 31 درصد و نسبت به سه ماهه قبل 23 درصد کاهش پیدا کرده است. با این حال، درآمد آن نزدیک به 4 درصد افزایش یافته و به 54.1 میلیارد دلار رسیده است.

سامسونگ شاید بیشتر به‌خاطر گوشی‌ها و تلویزیون‌هایش شناخته شده باشد، اما این غول فناوری بر بازار تراشه‌های حافظه نیز تسلط دارد که یک محرک نقدینگی مهم برای آن به حساب می‌آید. اما بازار حافظه اساسا در نیمه دوم سال 2022 به دلیل مازاد عرضه سقوط کرده است.

کسب‌و‌کار نیمه هادی این شرکت فروش 16.2 میلیارد دلاری را در سه ماهه سوم گزارش کرد که کاهش 14 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است، زیرا عواملی مانند تورم بالا، افزایش نرخ بهره و تنش‌های ژئوپلیتیکی به این بازار آسیب می‌رساند.

مدیران سامسونگ برای چندین ماه، چشم‌انداز بدبینانه‌ای نسبت به بازار تراشه داشته‌اند و هشدار داده‌اند که ممکن است این روند به این زودی‌ها بهتر نشود.

درآمد بخش موبایل سامسونگ

کسب‌و‌کار موبایل سامسونگ (MX) نقطه درخشان سه ماهه گذشته آن بوده است. این بخش همراه با کسب‌و‌کار شبکه آن، به درآمد 22.6 میلیارد دلاری و سود 2.27 میلیارد دلاری دست پیدا کرده که هر دو آن‌ها بیشتر از سه ماهه قبل است.

موفقیت بخش موبایل سامسونگ به فروش گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 نسبت داده شده که هر دو دستگاه نسبت به مدل‌های قبلی خود رشد بهتری داشته‌اند. علاوه بر این، سری گلکسی S22 نیز توانست رشد فروش خود را حفظ کند. غول فناوری انتظار دارد که کسب‌و‌کار موبایلش در سه ماهه چهارم با افزایش تقاضای برای گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های پوشیدنی، عملکرد بهتری داشته باشد.

علاوه بر این، هیئت مدیره سامسونگ اعلام کرد که «لی جائه-یونگ»، رهبر واقعی این شرکت، به عنوان رئیس اجرایی آن منصوب شده است. این خبر در حالی اعلام شده که یونگ، چند ماه قبل عفو ریاست جمهوری دریافت کرده بود. وارث سامسونگ، دو سال قبل به دلیل رشوه دادن به 2.5 سال زندان محکوم شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی