ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک توییتر
کسب و کار

ایلان ماسک رسما صاحب توییتر شد؛ اخراج مدیرعامل و مدیران رده‌بالا

پس از چندین ماه کشمکش، بالاخره ایلان ماسک قرارداد خرید توییتر را تکمیل کرد تا صاحب یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا شود.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۳

پس از چندین ماه کشمکش و دعواهای حقوقی، بالاخره ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا را تکمیل کرد تا توییتر به یکی دیگر از شرکت‌های تحت مالکیت ماسک تبدیل شود. صاحب جدید توییتر تکمیل این معامله را با اخراج مدیرعامل و مدیران ارشد توییتر جشن گرفته و در توییتی نوشته: «پرنده از قفس آزاد شد.»

طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک مدیرعامل توییتر، پاراگ آگراوال که جایگزین جک دورسی شده بود و همچنین مدیر مالی این شرکت، «ند سگال» را اخراج کرده است. «ویجایا گده»، مدیر حقوقی و سیاست‌گذاری توییتر، «شان اجت»، مشاور عمومی توییتر و «سارا پرسونت»، مدیر ارشد بخش مشتریان این شبکه اجتماعی هم اخراج شده‌اند.

پاراگ آگراوال
پاراگ آگراوال

مدیران رده بالای توییتر برای ترک این شرکت مبالغ بالایی دریافت کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، آگراوال 38.7 میلیون دلار، سگال 25.4 میلیون دلار، گده 12.5 میلیون دلار و پرسونت هم 11.2 میلیون دلار دریافت کرده‌اند.

بالاخره توییتر به ایلان ماسک رسید

چندین ماه پیش و در ماه آوریل ایلان ماسک پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد و اگرچه این پیشنهاد مورد قبول توییتر قرار گرفت، اما ثروتمندترین فرد دنیا پس از مدتی از چنین کاری پشیمان شد. اما دوباره ایلان ماسک در ماه جاری میلادی نظرش را تغییر داد و از تکمیل قرارداد خرید این شبکه اجتماعی خبر داد، البته تاثیر شکایت توییتر و همچنین تشکیل دادگاه را نباید در این تغییر عقیده نادیده گرفت.

ایلان ماسک توییتر

چهارشنبه منابع مختلف از تکمیل قرارداد خرید توییتر توسط ایلان ماسک در روز جمعه خبر دادند و حالا این معامله 44 میلیارد دلاری تکمیل شده و ایلان ماسک به جمع افرادی مانند جف بزوس پیوسته که یک رسانه تاثیرگذاری در اختیار دارند.

ایلان ماسک اگرچه گفته توییتر را برای «کمک به بشریت» خریده، اما هنوز از برنامه‌های ثروتمندترین فرد دنیا اطلاع دقیقی نداریم. البته ماسک برخلاف گزارش‌های قبلی گفته برنامه‌ای برای اخراج 75 درصد کارکنان توییتر ندارد، هرچند شروع مالکیت وی بر این شبکه اجتماعی با اخراج مدیران بالارده همراه بوده است. باید منتظر ماند و دید توییتر تحت مالکیت و مدیریت ماسک چه تغییراتی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expert_developer
    expert_developer | ۶ آبان ۱۴۰۱

    امیدوارم بتونه توییتر رو از شر چپی های افراطی (و وابستگانشون مثل فمینیستها و گروههای اقلیتی افراطی) که با فرهنگ حذفشون عملا آزادی بیان رو در توییتر از بین بردند پاک کنه. همینطور فکری به حال باتها بکنه که مثل آفت از ریشه توییتر رو نابود کردند. البته یکم بعید می دونم حتی از ماسک هم کاری ساخته باشه. احتمالا منصرف شدنش از خرید توییتر هم به همین دلیل بوده که فهمیده این مسائل صرفا مشکلات تکنیکال نیستند و ریشه عمیقی در سیاست دارند.

مطالب پیشنهادی