ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تایتانیک
علمی

«سیگنال مرموز» اطراف کشتی تایتانیک پس از ده‌ها سال بالاخره شناسایی شد [تماشا کنید]

سال 1998 سیگنال مرموزی روی رادارهای دانشمندان در اطراف کشتی غرق شده تایتانیک پیدا شده بود که اکنون معمای آن کشف شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

«پل هنری نارجئولت»، مدیر برنامه تحقیقات زیر آب شرکت Premier Exhibitions تاکنون بیش از 30 بار در منطقه غرق شدن کشتی تایتانیک کاوش کرده است. او در یکی از ماجراجویی‌های خود که به سال 1998 مربوط می‌شد، روی رادار خود یک «سیگنال» اسرارآمیز دریافت کرد. تاکنون مشخص نشده بود که این سیگنال به چه چیزی مربوط می‌شود اما حالا در سال 2022، این معما بالاخره حل شده است.

Nargeolet و همکارانش در سفری دیگر به منطقه غرق شدن تایتانیک، توانستند صخره‌های عمیق مملو از جانوران دریایی را در عمق 2900 متری زیر سطح آب کشف کنند. نارجئولت می‌گوید:

«نمی‌دانستیم قرار است چه چیزی را کشف کنیم. در ردیاب صوتی، این می‌توانست چیزهای مختلفی از جمله یک کشتی غرق شده دیگر باشد.»

در ویدیوی زیر، دنیای زیر آب کشف شده توسط دانشمندان نمایش داده می‌شود:

گونه‌های جانوری منطقه مرموز اطراف تایتانیک

محققان در این صخره‌های عمیق که موقتا به عنوان خط الراس Nargeolet-Fanning نامگذاری شده، اسفنج‌ها، مرجان‌ها، ماهی‌ها، خرچنگ‌ها و نمونه‌های دیگری از جانوران دریایی را مشاهده کرده‌اند.

آن‌ها در اهداف بعدی خود قصد دارند که متوجه شوند گونه‌های حیاتی، غلظت موجودات و ترکیب اکوسیستم کلی بین خط الراس Nargeolet-Fanning و کشتی غرق شده معروفی که در نزدیکی آن قرار دارد، چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. همانطور که «استیو راس»، دانشمند دریایی دانشگاه کارولینای شمالی توضیح می‌دهد، مشخص کردن شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو به دانشمندان کمک می‌کند تا محیط‌های اعماق دریا را بهتر درک کنند.

کشتی تایتانیک

محققان همچنین نمونه‌های آب متعددی از این منطقه جمع‌آوری کرده‌اند که می‌توان آن‌ها را از طریق فرآیندهای تجزیه و تحلیل DNA برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گونه‌های کشف شده آن مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این، از مدل‌های رایانه‌ای برای کشف چگونگی ادامه حیات در آن منطقه استفاده می‌شود.

«موری رابرتز»، زیست شناس دریایی دانشگاه ادینبرو می‌گوید: «ما باید این اطلاعات را با جامعه علمی و سیاست‌گذاران به اشتراک بگذاریم تا مطمئن شویم که این اکوسیستم‌های آسیب‌پذیر مورد توجه و حفاظت مناسبی قرار می‌گیرند که شایسته آن هستند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی