ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش اروپا در سال 2022 اعلام شدند

«مایک کوروستلف»، عکاس روسی برنده اصلی مسابقه «عکاس سال حیات وحش اروپا» (European Wildlife Photographer of the Year) در سال 2022 شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

«مایک کوروستلف»، عکاس روسی برنده اصلی مسابقه «عکاس سال حیات وحش اروپا» (European Wildlife Photographer of the Year) در سال 2022 شد که توسط انجمن عکاسی طبیعت آلمان (GDT) برگزار می‌شود. عکس برنده او اسب‌های آبی را در زیر آب نشان می‌دهد که در ادامه می‌توانید آن را به همراه سایر عکس‌های ارسال شده برای این مسابقه مشاهده کنید.

طبق بیانیه GDT که در آن برندگان مسابقه اعلام شده‌اند، کوروستلو علاقه زیادی به عکاسی زیر آب دارد و معمولا از لنزهای عریض یا چشم‌ماهی، پهپادها یا دوربین تله‌ای برای این کار استفاده می‌کند. تصویر برنده او با عنوان Hippo World توسط یک پهپاد زیر آب در دریاچه نمک آفریقای جنوبی گرفته شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است:

«در زمینه عکاسی از طبیعت، او می‌خواهد نشان دهد که طبیعت چقدر شکننده است و بنابراین محافظت از آن و عدم نگهداری مناسب حیوانات و نه تنها پستانداران دریایی، چقدر اهمیت دارد.»

برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش اروپا

در مجموع 104 تصویر در دسته‌های مختلف این مسابقه برنده اعلام شده‌اند که در گالری زیر می‌توانید برخی از آن‌ها را مشاهده کنید:

علاوه بر برنده اصلی، سایر عکس‌ها در 10 بخش که شامل پرندگان، پستانداران، حیوانات دیگر، گیاهان و قارچ‌ها، مناظر، دنیای زیر آب، انسان و طبیعت، استودیو طبیعت، عکاسان تا 14 ساله و عکاسان 15 تا 17 ساله می‌شود، با یکدیگر رقابت کردند. همچنین یک دسته ویژه جایزه Rewilding Europe در این مسابقه وجود دارد.

تقریبا 18 هزار عکس توسط عکاسان آماتور و حرفه‌ای 35 کشور برای این مسابقه ارسال شد. کوروستلف به عنوان برنده اصلی 3000 یورو دریافت کرد، در حالی که سایر نفرات اول و دوم هرکدام به ترتیب 800 و 500 یورو دریافت کردند. طبق اعلام GDT، در مجموع 34 میلیون یورو از طریق این مسابقه به عکاسان اهدا شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی