ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش نقد و اقساط خودروهای وارداتی
خودرو

وزارت صمت: احتمال فروش اقساطی خودروهای وارداتی با تعرفه مشابه دور قبلی واردات

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نشست خبری اخیر، به فروش نقد و اقساط خودروهای وارداتی اشاره کرد.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نشست خبری اخیرخود، به احتمال فروش نقد و اقساط خودروهای وارداتی اشاره کرد و توضیحاتی را پیرامون واردات خودرو ارائه داد. به گفته وی، ثبت نام شرکت‌های واردکننده انجام گرفته و طبق تأکید دولت، تمرکز اصلی روی ورود و عرضه خودروهای اقتصادی معطوف شده است. همچنین در این نشست خبری، میزان تعرفه درنظر گرفته شده برای خودروهای وارداتی مشابه دور قبلی اعلام شده است که رقمی حداقل 40 درصدی حکایت می کند که البته در دور قبلی با توجه به انواع عوارض تا مرز 90 درصد نیز افزایش می یافت.

در حال حاضر، شرکت‌های سایپا، پارس‌خودرو، سایپا سیتروئن، کرمان خودرو، فردا موتور، مکث موتور و آرین موتور پویا وظیفه واردات خودرو را بر عهده گرفته‌اند. این شرکت‌ها قرار است خودروهای کره‌ای، ژاپنی و چینی را روانه بازار ایران کرده و در دسترس خریداران قرار دهند. به غیر از فروش نقدی، امکان فروش اقساطی خودروهای خارجی نیز وجود دارد تا بدین ترتیب، شرایط خرید خودروهای جدید  برای اقشار مختلف جامعه ساده‌تر شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت ضمن اشاره بر فروش نقد و اقساط خودروهای وارداتی و ذکر اسامی شرکت‌های واردکننده، اهمیت افزایش ساخت داخل را گوشزد کرد و از واردکنندگان خواست خودکفایی در تولید را به بالای ۵۰ درصد برسانند. بدین ترتیب اگر واردکننده دیگر مایل به فعالیت نباشد، خودروسازان دیگر می‌توانند مونتاژ محصولات مربوطه را بر عهده بگیرند.

فرایند توسعه خودروهای اقتصادی با ورود تکنولوژی‌های جدید از طریق خودروهای وارداتی انجام خواهد شد و دو خودروساز اصلی کشور، یعنی سایپا و ایران‌خودرو قرار است با همکاری یکدیگر، میزان تولید و عرضه خودروهای اقتصادی را افزایش دهند.

بر اساس آیین‌نامه واردات خودرو، خودروهای وارداتی در بورس عرضه می‌شوند تا بدین وسیله از دخالت دلالان و افراد واسطه جلوگیری شده و خودرو در یک بستر مشترک و شفاف، با قیمت واقعی و منصفانه به فروش برسد.     

ناگفته نماند که به غیر از خودروهای شخصی و سواری، محموله‌ای از اتوبوس‌های خارجی نیز قرار است وارد سیستم حمل و نقل کشور شوند، تا بدین وسیله کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی جبران شده و شرکت‌ها فرصت بیشتری برای تولید داخلی اتوبوس پیدا کنند.  

  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی