ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

از شیر دریایی بازیگوش تا نهنگ خونین؛ برندگان مسابقه عکاسی از اقیانوس 2022 اعلام شدند

در این مسابقه، عکس‌های خیره‌کننده‌ای که زیبایی‌های اقیانوس و عوامل تهدید آن را نشان می‌دهند، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

برندگان مسابقه عکاسی «عکاس اقیانوس سال 2022» (Ocean Photographer of the Year) اعلام شدند که زیبایی‌های اقیانوس‌ها و البته عواملی که آن‌ها را تهدید می‌کنند، به نمایش می‌گذارند.

برندگان مسابقه عکاسی «عکاس اقیانوس برتر سال 2022»

امسال، این مسابقه پذیرای هزاران عکس از سراسر جهان بود و تصویری از یک موج‌سوار در Teahupo'o، روستایی در جزیره تاهیتی که در حال موج‌سواری در میان یکی از سنگین‌ترین امواج جهان است و توسط یک عکاس فرانسوی به نام Ben Thouard گرفته شده (تصویر زیر)، بیشترین توجه را در بین داوران دریافت کرد. او به دلیل ثبت این عکس خارق‌العاده موفق شد تا عنوان عکاس اقیانوسی برتر سال 2022 را کسب کند.

عکاس اقیانوسی

تصویر زیر که در رده حیات وحش موفق به کسب مدال برنز شده است، توسط عکاسی با نام «خوان میزائل پالومک گونزالس» گرفته شده و یک سفره ماهی را در سواحل مکزیک نشان می‌دهد. این عکس هنری به گونه‌ای گرفته شده که «تقارن زیبا» این موجود بیشتر از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد.

سفره ماهی

«فلوریان لدوکس»، عکاس تصویر زیر که با نمای دید پرنده گرفته شده، توضیح می‌دهد که در این تصویر شاهد یک خرس قطبی نر هستیم که در حال پرسه‌زنی در یخ‌های بهاری قطب است که به سرعت در حال نازک و آب شدن هستند. این تصویر زیبا که در نروژ گرفته شده، در رده حافظتی بسیار مورد تحسین داوران قرار گرفته است.

خرس قطبی

تصویری بامزه از یک شیر دریایی در حال بررسی انعکاس خود در لنز دوربین، تصویری دلچسب از خانواده خرس‌های قطبی که یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند و تصویری دلخراش از یک نهنگ «ساحلی و خونین» در مکزیک از دیگر تصاویر این مسابقه هستند که توجه داوران را به خود جلب کرده‌اند.

در گالری زیر می‌توانید سایر عکس‌های برنده مسابقه عکاسی Ocean Photographer of the Year سال 2022 را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی