ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تست کرونا در فاکسکان
کسب و کار

کرونا، بلای جان تولیدکننده اصلی آیفون؛ فاکسکان برای حفظ کارگران مشوق‌‎های مالی را 4 برابر کرد

شیوع موج جدید کرونا و سخت‌گیری‌های بهداشتی باعث شده، بزرگ‌ترین تولیدکننده اپل رقم پاداش ماهیانه کارگران خود را چهار برابر کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

فاکسکان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اپل مزایای کار روزانه در این شرکت را چهار برابر کرده و به عدد 55 دلار رسانده تا کارگران خود را حفظ کند. عده‌ای از نیروهای این شرکت به خاطر ترس از ابتلا به کرونا و عده‌ای به خاطر سخت‌گیری‌های افراطی این شرکت در جلوگیری از شیوع بیماری از کار در این کارخانه دست کشیده‌اند.

به گزارش گاردین، طبق اطلاعات اکانت رسمی کارخانه ژنگژو فاکسکان در وی‌چت، مبلغ مزایای روزانه از 100 یوآن به 400 یوآن برای ماه نوامبر رسیده است. این کارخانه سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا کرده تا همچنان بتواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

یک منبع آگاه به رویترز گفته که این شرکت چاره‌ای جز تبعیت از سیاست‌های دولت چین نداشته و همین مسئله کارگران را در شرایط سختی قرار داده است. حالا خروج نیروهای کار هم چالش بزرگی را برای مدیران فاکسکان به وجود آورده و آن‌ها سعی دارند با این مشوق مالی کارگران خود را حفظ کنند.

کارخانه تولیدکننده اپل

چالش‌های سخت تولیدکننده اپل در چین

بزرگ‌ترین تامین‌کننده اپل ظاهرا از نظر فضا برای قرنطینه کارگران بیمار به مشکل خورده و حتی در تامین آب و غذا با چالش‌هایی روبرو شده است. یکی از مدیران این شرکت که نخواسته نامش فاش شود، می‌گوید کارگران از بابت شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد و از احتمال بروز گونه‌های وخیم بیماری در صورت ابتلا به ویروس خبر می‌داد، به وحشت افتاده بودند.

یکی از کارگران به رویترز گفته که تصمیم گرفته با وجود مزایای مالی این شرکت را ترک کند، چون شرایطی «وحشتناک» بوده است. اما عده‌ای از همکاران او تصمیم گرفته‌اند که این مشوق مالی را دریافت کرده و به کار خود ادامه دهند.

این تولیدکننده اپل هنوز به‌صورت رسمی اعلام نکرده که آیا کارگران کارخانه ژنگژو به کرونا مبتلا شده‌اند یا نه، اما مدیران این کمپانی به رسانه‌های محلی گفته‌اند که تاکنون مورد حادی از این بیماری دیده نشده و یک تیم متخصص در تلاش است تا مبتلایان را به قرنطینه بفرستد. مقامات سیاسی شهر هم چند روز پیش اعلام کردند که تیم‌هایی را به این کارخانه فرستاده‌اند تا در ارزیابی ریسک و مدیریت اوضاع به آن‌ها کمک کنند.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه می‌گوید تولید آیفون‌ها به خاطر شرایط کارخانه ژنگژو می‌تواند در ماه نوامبر تا 30 درصد کاهش پیدا کند. فاکسکان در تلاش است تا از ظرفیت‌های کارخانه دیگری در شنژن را برای جبران این کمبود استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی