ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استخراج بیت تورنت
تکنولوژی

هر آنچه باید در مورد استخراج بیت تورنت بدانید

در این مطلب شما را با بیت تورنت و نحوه استخراج آن آشنا می‌کنیم.

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۱۳ آبان ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

ارز بیت تورنت (BitTorrent) با نماد BTT ارز اختصاصی پلتفرم بیت تورنت است و به‌عنوان یک کریپتوکارنسی قابل‌استفاده برای پرداخت وجه دیجیتالی برای افزایش سرعت دانلود از تورنت استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم ببینیم پلتفرم بیت تورنت و ارز بیت تورنت دقیق چه هستند و نحوه استخراج بیت تورنت چگونه است؟

پلتفرم بیت تورنت یا به بیان درست‌تر، پروتکل بیت تورنت پروتکلی برای دانلود سریع و رایگان فایل‌های حجیم با استفاده از حداقل پهنای باند ممکن است. آنچه این پروتکل دانلود فایل را از سایر روش‌های مورداستفاده برای دانلود فایل متمایز می‌کند، جمع‌آوری بخش‌های مختلف فایل‌های موردنظر کاربر از کامپیوترهای دربردارنده آن فایل‌ها (کامپیوترهای متصل به شبکه بیت تورنت) به‌منظور به حداکثر رساندن سرعت دانلود است،

جالب است بدانید که نسخه اولیه بیت تورنت در حقیقت زاییده ذهن «برام کوهن» (Bram Cohen) یکی از توسعه‌دهندگان و کارآفرینان آشنای دنیای ارز دیجیتالی است.

از سوی دیگر «ترون» (Tron)، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه کریپتوکارنسی و دارنده ارز دیجیتال اختصاصی، در سال ۲۰۱۸ این پلتفرم را به مالکیت خود و تحت کنترل «جاستین سان» (Justin Sun)، مدیرعامل ترون درآورد. ترون مسبب افزوده شدن ارز دیجیتال اختصاصی به بیت تورنت، یعنی همان ارز بیت تورنت نیز شد و توکن BTT را در بلاکچین ترون ایجاد کرد. این اقدام ترون در حقیقت راهبردی برای افزایش ویژگی‌های غیرمتمرکز به پلتفرم خود بود

پلتفرم بیت تورنت چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم بیت تورنت

بیت تورنت یک پروتکل همتا به همتا است که بخشی از وظیفه ردیابی فایل را به سرورهای مرکزی موسوم به سرورهای ردیاب محول می‌کنند. یکی از ویژگی‌های شاخص بیت تورنت بهره‌مندی آن از اصلی تحت عنوان «این به آن در» (tit-for-tat) برای دریافت فایل است. معنا و مفهوم این عبارت و اصل در حوزه شبکه دانلود فایل دقیقاً به معنای مفهوم آن در فرهنگ عامه است؛ یعنی کاربران می‌توانند هم‌زمان با دریافت و دانلود فایل از شبکه، فایل‌های موجود در کامپیوترهای خود را در شبکه بارگذاری کنید و آن‌ها با دیگران به اشتراک بگذارند.

هرچقدر میزان فایل‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده با این روش با سایر کاربران شبکه بیشتر شود، سرعت دانلود به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند. در ضمن همان‌طور که گفتیم شبکه بیت تورنت برای افزایش سرعت دانلود، بخش‌های مختلف فایل‌های مورد درخواست کاربران را هم‌زمان از چند کامپیوتر دریافت می‌کند.

در پشت‌ پرده این سیستم، سرور ردیابی وجود دارد که کامپیوترهای متصل به شبکه که دربردارنده فایل‌های کامل مورد درخواست کاربران یا قسمتی از آن‌ها هستند و در فرایند ارسال یا دریافت فایل مشارکت دارند، شناسایی می‌کند. کاربران شبکه چند قسمت از فایل موردنظر خود را به‌منظور دانلود، هم‌زمان دریافت می‌کنند. هرچقدر تعداد کامپیوترهای درگیر در فرایند دانلود بیشتر شود، سرعت دانلود نیز به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند.

در پلتفرم بیت تورنت به افرادی که فایل‌ها را از شبکه دانلود می‌کنند، «لیچر» (Leecher) یا «پیر» (Peer) گفته می‌شود (واژه Leecher به معنی زالو و واژه Peer به معنای همتا است). به کاربرانی که حتی پس از اتمام دانلود فایل یا فایل‌های موردنظر خود همچنان به شبکه متصل هستند یا فایل‌های موجود در کامپیوتر خود را به تورنت، «سیدر» (seeder) گفته می‌شود (واژه Seeder به معنی بذرپاش است).

سیدرها با توزیع پهنای باند آپلود بیشتر در شبکه، امکان دانلود فایل با سرعت بیشتر توسط سایر کاربران شبکه را فراهم می‌کنند. برای اینکه کاربران بتوانند فایل یا فایل‌های موردنظر خود را به‌طور کامل با موفقیت از بیت تورنت دانلود کنند، ابتدا باید حداقل یک سیدر که نسخه کامل فایل مورد درخواست را در کامپیوتر خود داشته باشد، به شبکه ملحق شود تا کاربران بتوانند دانلود فایل را شروع کنند.

مراحل دانلود فایل از تورنت شبیه به مراحل زیر است:

  • صفحه وبی را باز می‌کنید و روی لینک نظر خود کلیک می‌کنید.
  • نرم‌افزار کلاینت بیت تورنت به‌منظور یافتن کامپیوترهای متصل به شبکه بیت تورنت که در حال اجرای نرم‌افزار کلاینت بیت تورنت و دربردارنده نسخه کامل فایل‌های مورد درخواست (منظور کامپیوتر سیدرها است) یا بخشی از آن‌ها (منظور کامپیوتر پیرها است) هستند، با ردیاب ارتباط برقرار می‌کند.
  • ردیاب، کامپیوترهای متصل به شبکه را که دربردارنده نسخه کامل فایل مورد درخواست یا بخش‌هایی از آن هستند و در فرایند ارسال و دریافت آن فایل مشارکت دارند، شناسایی می‌کند.
  • ردیاب شبکه به نرم‌افزار کلاینت کمک می‌کند بخش‌هایی از فایل مورد درخواست را با کامپیوترهای متصل به شبکه مبادله کند. همان‌طور که گفتیم کامپیوتر شما در این فرایند چند بخش از فایل موردنظر شما را هم‌زمان از شبکه دریافت می‌کند.
  • پس از اتمام دانلود فایل درصورتی‌که سیستم شما از طریق نرم‌افزار کلاینت همچنان به بیت تورنت متصل باشد، ممکن است سایر کاربران شبکه، فایل یا فایل‌های موردنظر خود را از سیستم شما دانلود کنند.
  • هرچقدر فایل‌های بیشتری در شبکه بارگذاری کنید در آینده سرعت دانلود شما به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

دانلود بخش‌های مختلف یک فایل در شبکه بیت تورنت، یکی از مشکلات متداول در سیستم‌های دانلود همتا به همتا را برطرف کرده است. همان‌طور که قبلاً گفتیم هرچقدر تعداد کامپیوترهای متصل به شبکه بیشتر شود، سرعت دانلود نیز به همان نسبت بیشتر می‌شود؛ زیرا تعداد کامپیوترهای دربردارنده هر بخش از فایل‌ها بیشتر می‌شود و این موضوع باعث افزایش قابل‌توجه سرعت دانلود می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تورنت و تورنت می‌توانید به مقاله «هر آنچه باید درباره تورنت بدانید» دیجیاتو مراجعه کنید

توکن BTT چیست؟

توکن BTT

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، توکن BTT کریپتوکارنسی اختصاصی پلتفرم بیت تورنت است و یک توکن TRC 10 بر پایه بلاکچین ترون محسوب می‌شود

تعداد کل توکن‌های بیت تورنت ۰۰۰, ۰۰۰, ۰۰۰, ۰۰۰, ۹۹۰ (۹۹۰ هزار میلیارد) توکن است که به شکل زیر توزیع شده‌اند:

  • ۶ درصد در یک فروش عمومی توکن در دسترس بود
  • ۲ درصد در یک فروش خصوصی به فروش رسیده است
  • ۹ درصد در فروش ایده (seed sale) انتقال داده شده است
  • ۱۹ درصد به تیم بیت تورنت و بنیاد بیت تورنت (BitTorrent Foundation) انتقال داده شده است
  • ۲۰ درصد به بنیاد تورنت انتقال داده شده است
  • ۱۹.۹ درصد به اکوسیستم بیت تورنت (BitTorrent ecosystem) انتقال داده شده است
  • ۲۰.۱ درصد به انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در مراحل مختلف تا سال ۲۰۲۵ اختصاص داده شده است.
  • ۴ درصد برای انجام فعالیت‌های مشارکتی اختصاص داده شده است.

BTT چند نقش در توزیع محصولات بیت تورنت ایفا می‌کند که یکی از آن‌ها امکان‌پذیر کردن پرداخت وجه دیجیتال توسط تعدادی از کاربران شبکه به تعدادی دیگر از کاربران در قالب ارز دیجیتال، به‌منظور دستیابی به‌سرعت دانلود بالاتر از شبکه بیت تورنت است. در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله تعداد توکن‌های در حال گردش BTT ۹۹۰, ۰۰۰, ۰۰۰ توکن است.

نحوه استخراج بیت تورنت

نحوه استخراج بیت تورنت

استخراج بیت تورنت با استفاده از مکانیسم اجماعی تحت عنوان «مکانیسم اثبات سهام» (proof of stake) انجام می‌شود. به بیان کاملاً ساده و خلاصه در روش استخراج رمزارز با استفاده از مکانیسم اثبات سهام، باید میزانی از ارز دیجیتالی موردنظر خود را در شبکه بلاکچین قفل و سپرده‌گذاری و به‌اصطلاح «استیک» (Stake) کنید تا بتوانید ارز دیجیتالی بیشتری را به‌عنوان سود به دست آورید؛ درست مانند زمانی که پول را در بانک سپرده‌گذاری می‌کنید و در ازای انجام این کار و عدم برداشت از حساب، مبلغی را به‌عنوان سود از بانک دریافت می‌کنید.

در حقیقت شما می‌توانید با انجام این کار در شبکه بلاک چین، به «اعتبارسنج» (Validator) شبکه تبدیل شوید و در ازای اعتبارسنجی تراکنش‌های در حال انجام در شبکه و تأیید آن‌ها، میزانی از ارز دیجیتالی خود را به‌عنوان پاداش دریافت کنید که می‌توان آن را به‌عنوان همان سود تلقی کرد.

البته باید متذکر شویم در این مکانیسم فرد اعتبارسنج که در اصطلاح تخصصی با عنوان «نود اعتبارسنج» (Validator node) شناخته می‌شود، با رأی سایر نودهای شبکه (منظور افرادی است که در شبکه بلاکچین حضور دارند و برای کسب ارز دیجیتال تلاش می‌کنند) انتخاب می‌شود و نودها این فرد را برای اعتبارسنجی بلاک انتخاب می‌کنند.

لازم به ذکر است کسب ارز دیجیتالی و استخراج آن مستلزم تأیید شدن یک بلاک و به دست آوردن پاداش آن است؛ البته استخراج بیت تورنت با شکل تغییریافته‌ای از مکانیسم اثبات سهام انجام می‌شود که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

بنابراین استخراج بیت تورنت با استفاده از مکانیسم «اثبات کار» (proof of work) که برای استخراج بسیاری از ارزهای دیجیتال متداول و شناخته‌شده مانند بیت کوین استفاده می‌شود، امکان‌پذیر نیست.

همان‌طور که گفتیم کاربران پلتفرم بیت تورنت می‌توانند با پرداخت میزانی از BTT، به پهنای باند بیشتری و درنتیجه سرعت دانلود بیشتری دست یابند تا بتوانند فایل‌های حجیم را سریع‌تر دانلود کنند. طبیعتاً افرادی که می‌خواهند فایل موردنظر خود را با سرعت بالایی از شبکه بیت تورنت دانلود کنند، ارز بیت تورنت را به افرادی پرداخت می‌کنند که نسخه کامل فایل موردنظر آن‌ها را روی کامپیوتر خود داشته باشند و به‌اصطلاح سیدر باشند.

بنابراین افرادی که در شبکه بیت تورنت حضور دارند، برای نگهداری نسخه کامل فایل‌های مورد درخواست برای دانلود، در سیستم‌های خود و به‌اشتراک‌گذاری این فایل‌ها با سایر کاربران شبکه برای دانلود آن‌ها، انگیزه اقتصادی دارند و با این کار می‌تواند به سیدر شبکه بیت تورنت تبدیل شوند و کسب درآمد کنند؛ حتی اگر یک فایل کامل را روی سیستم خود ندارید، می‌توانید با دانلود نسخه کامل آن به سیدر آن فایل تبدیل شوید. هرچقدر مدت بیشتری در شبکه به‌عنوان سیدر فعالیت داشته باشید و نسخه کامل فایل‌ها را بیشتر روی سیستم خود نگهداری کنید، درآمد بیشتری به دست خواهید آورد.

در ضمن به سیدرها توکن BTT رایگان نیز اعطا می‌شود؛ بنابراین در صورت پیوستن به شبکه بیت تورنت، مشارکت در فرایند دانلود فایل‌ها و به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها با کاربران متقاضی دانلود آن‌ها، می‌توانید تنها با نگهداری از نسخه کامل تعداد زیادی از فایل‌های پرطرفدار برای دانلود شدن مثل فیلم‌ها، مستندها و بازی‌های محبوب و جدید در سیستم خود، بدون نیاز به استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند و دانش تخصصی، کسب درآمد کنید

البته همان‌طور که گفتیم برای به دست آوردن ارز بیت تورنت رایگان ابتدا باید به سیدر تبدیل شوید و برای تبدیل‌شدن به سیدر هم باید فایل‌های موجود در سیستم خود را به فایل تورنت تبدیل کنید. برای انجام این کار باید وارد بخش Torrents نرم‌افزار کلاینت تورنت مثل «بیت تورنت پرو» (BitTorrent Pro) و «بیت تورنت وب» (BitTorrent Web) و با استفاده از دکمه Create Torrent فایل را وارد اپلیکیشن یا نسخه وب کنید. پس از تبدیل فایل بارگذاری شده به فایل تورنت، شما یک سیدر می‌شوید

کسب درآمد از طریق استخراج بیت تورنت به چند دلیل بسیار کم‌هزینه‌تر و ساده‌تر از کسب درآمد از طریق استخراج ارزهای دیجیتالی پرسود و شناخته‌شده مانند بیت کوین این و اتریوم است. این دلایل به شرح زیر است:

  • استخراج سودآور و حرفه‌ای ارزهای دیجیتالی ارزشمند مانند بیت کوین و اتریوم نیازمند استفاده از تعدادی زیادی «ریگ‌ استخراج یا ریگ ماینینگ» (Mining Rig) قدرتمند با هش‌ریت بالا است که خرید یا ساخت آن‌ها چند ده میلیون تومان و در برخی از موارد چند صد میلیون تومان هزینه دارد؛ اما در مقابل برای کسب ارز بیت تورنت اصلا نیازی به استفاده از ریگ استخراج نیست و تنها می‌توانید با یک کامپیوتر ساده دارای حافظه کافی، این ارز دیجیتالی را به‌راحتی به دست آورید.

برای استخراج سودآور و حرفه‌ای ارزهای دیجیتال ارزشمند متداول یا باید مزرعه استخراج یا ماینینگ فارم (شبکه متشکل از چندین ریک استخراج قدرتمند) ایجاد و راه‌اندازی کنید که هزینه و زمان زیادی می‌طلبد یا باید از روش‌های کم‌هزینه‌تر «استخر استخراج یا ماینینگ پول» (Mining pool) و «استخراج ابری یا کلود ماینینگ» (Cloud Mining) استفاده کنید که باید برای استفاده از آن‌ها کارمزد و هزینه پرداخت کنید که معایب قابل‌توجهی دارند و به‌اندازه روش مزرعه استخراج کارآمد نیستند.

در ضمن در صورت تمایل برای ساخت ریگ استخراج باید برای انجام تنظیمات لازم برای راه‌اندازی آن‌ها به بهترین شکل ممکن جهت دستیابی آن‌ها به بهترین عملکرد ممکن، وقت زیادی صرف کنید و از دانش لازم نیز برخوردار باشید.

از سوی دیگر رینگ‌های استخراج قدرتمند بسیار پرمصرف و پرسروصدا هستند و دمای آن‌ها در حین فعالیت به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. درصورتی‌که از افزایش دمای آن‌ها جلوگیری نشود، دچار آسیب جدی می‌شوند؛ بنابراین در صورت استفاده از این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه مجبور به پرداخت هزینه برق مصرفی زیادی هستید، باید برای عایق کردن محل نگهداری آن‌ها برای جلوگیری از انتقال سروصدای آن‌ها به محیط بیرون و ایجاد آلودگی صوتی و همچنین خنک‌سازی آن‌ها، هزینه و وقت زیادی صرف کنید؛ بنابراین استفاده از ریگ‌های استخراج قدرتمند که برای کسب درآمد خوب از استخراج ارزهای دیجیتالی ضروری است، دردسرها و هزینه‌های زیادی داردِ

  • برای استخراج سایر ارزهای دیجیتالی نیازمند استفاده از «نرم‌افزار استخراج یا نرم‌افزار ماینینگ» (Mining software) نیز هستید که نصب و انجام تنظیمات و مراحل لازم برای راه‌اندازی و استفاده از آن‌ها نیازمند صرف وقت و برخورداری از دانش لازم است؛ اما برای استخراج بیت تورنت نیازی به نرم‌افزار ماینینگ ندارید.
  • قطعات لازم برای ساخت روش‌های استخراج قدرتمند و مناسب، یعنی کارت گرافیک‌ها و سی‌پی‌یوهای قدرتمند و حرفه‌ای بسیار گران‌قیمت هستند و هر کسی توانایی خرید این قطعات چند ده میلیون تومانی یا بعضاً چند صد میلیون تومانی را ندارند؛ اما در مقابل برای کسب ارز بیت تورنت، هاردهای HDD مقرون‌به‌صرفه که برای نگهداری و آرشیو فایل‌ها کاملاً مناسب هستند، می‌توانند نیاز شما را کاملاً برطرف کنند. این حافظه‌ها در مقایسه با کارت گرافیک‌ها و سی‌پی‌یوهای دارای قدرت لازم برای استخراج رمز ارز، بسیار ارزان‌قیمت هستند.

در ضمن نصب و راه‌اندازی حافظه‌های HDD و SSD بسیار ساده‌تر از نصب کارت گرافیک‌ها و سی‌پی‌یوها است؛ حتی برای راحت‌تر شدن کار می‌توانید از حافظه‌های اکسترنال استفاده کنید و آن‌ها را با استفاده از پورت USB به‌راحتی به کامپیوتر متصل کنید.

  • تعداد توکن‌های قابل‌استخراج ارزهای دیجیتال ارزشمند در مقایسه با توکن‌های بیت تورنت بسیار کمتر هستند؛ همان‌طور که قبلاً گفتیم تعداد توکن‌های قابل‌کسب بیت تورنت ۹۹۰ هزار میلیارد توکن است؛ درحالی‌که مثلاً تعداد توکن‌های قابل‌استخراج بیت کوین تنها ۲۱ میلیون توکن و تعداد توکن‌های قابل‌استخراج اتریوم تنها ۱۱۲ میلیون توکن است. در ضمن این نکته را هم باید بدانید که هرچقدر تعداد توکن‌های استخراج‌شده به سقف توکن‌های قابل‌استخراج نزدیک‌تر شود، استخراج توکن‌های باقی‌مانده دشوارتر و طولانی‌تر می‌شود.

البته درآمد حاصل از کسب ارز بیت تورنت در مقایسه با ارزهای دیجیتال ارزشمند و حتی ارزهای دیجیتال نه‌چندان شناخته‌شده و نه‌چندان ارزشمند، بسیار کمتر است؛ زیرا در حال حاضر قیمت هر ارز بیت تورنت تنها ۰.۰۰۰۰۰۰۷۷۴۸ دلار است و در بهترین حالت در هر روز تنها می‌توانید هزار بیت تورنت به دست آورید؛ یعنی حداکثر درآمد روزانه شما از کسب ارز بیت تورنت رایگان تنها در حدود ۲۳۰ ریال است! بنابراین درآمد حاصل از کسب ارز بیت تورنت بسیار ناچیز است و کسب این ارز تنها می‌تواند برای افزایش سرعت دانلود فایل‌های تورنت مفید باشد.

نحوه کسب ارز بیت تورنت رایگان

برای به دست آوردن ارز بیت تورنت و کسب درآمد از آن باید مراحل زیر را دنبال کنید

نصب نرم‌افزار کلاینت بیت تورنت

همان‌طور که گفتیم نرم‌افزار کلاینت بیت تورنت پل ارتباطی بین کامپیوتر کاربران و شبکه بیت تورنت است. اپلیکیشن‌های «بیت تورنت» (BitTorrent) یا «میو تورنت» µTorrent جزو بهترین نرم‌افزارهای کلاینت شبکه بیت تورنت محسوب می‌شوند. لینک‌های ارائه‌شده در این مقاله برای این نرم‌افزارها متعلق به سیستم‌عامل ویندوز هستند

بیت تورنت برای مک

میوتورنت برای مک

نسخه وب بیت تورنت

نسخه وب میو تورنت

نرم‌افزار کلاینت بیت تورنت
نسخه وب نرم‌افزار میو تورنت، یک نرم‌افزار کلاینت بیت تورنت

در صورت تمایل برای متصل شدن به شبکه بیت تورنت در اندروید می‌توانید از اپلیکیشن BitTorrent Android استفاده کنید؛ متأسفانه اپل اجازه نصب نرم‌افزارهای کلاینت بیت تورنت را به کاربران iOS نمی‌دهد؛ اما به‌جای این نرم‌افزارها می‌توانید از اپلیکیشن iTransmission، اپلیکیشن اختصاصی iOS برای متصل شدن به این شبکه استفاده کنید.

ایجاد حساب کاربری در کیف پول بیت تورنت اسپید

پس از نصب اپلیکیشن، نوبت ایجاد حساب کاربری در کیف پول بیت تورنت اسپید جهت برداشت و سپرده‌گذاری ارز بیت تورنت است. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

با مراجعه به بخش Dashboard روی گزینه Wallet کلیک کنید و پس از آن برای ایجاد کیف پول روی گزینه Continue کلیک کنید.

کیف پول بیت تورنت
کیف پول بیت تورنت

و در قسمت Password رمز عبوری متشکل از ۸ کاراکتر شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک و علائم وارد و در کادر پایین نیز دوباره آن را وارد کنید. پس از انجام این کار روی گزینه Continue کلیک کنید.

پس از انجام این کار کیف پول شما ایجاد و آماده استفاده می‌شود. برای انتقال ارز از کیف پول بیت تورنت به سایر کیف پول‌ها باید از کلید خصوصی استفاده کنید. برای مشاهده کلید خصوصی کیف پول خود باید پس از ایجاد آن روی گزینه Show my private key کلیک کنید.

توجه: ممکن است دریافت ارز بیت‌ تورنت رایگان و انتقال آن به کیف پول برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نباشد.

پس از ایجاد حساب کاربری کیف پول می‌توانید میزان ارز BTT به‌دست‌آمده را از طریق اپلیکیشن BitTorrent Speed یا BitTorrent Web مشاهده کنید و با مراجعه به بخش Dashboard در این اپلیکیشن‌ها و پس از آن کلیک روی گزینه Wallet، تنها با یک کلیک ارزهای به‌دست‌آمده را به کیف پول انتقال دهید.

سؤالات متداول در مورد استخراج بیت تورنت

استخراج بیت تورنت با چه هدفی انجام می‌شود؟

استخراج بیت تورنت با هدف دستیابی به‌سرعت دانلود بالاتر در هنگام دانلود فایل‌های تورنت انجام می‌شود و شما می‌توانید با کسب ارز بیت تورنت و پرداخت آن در شبکه تورنت، به پهنای باند بیشتر و درنتیجه سرعت دانلود بالاتر برای دریافت فایل‌های تورنت دست پیدا کنید.

استخراج بیت تورنت چگونه انجام می‌شود؟

روش استخراج بیت تورنت با روش استخراج سایر ارزهای دیجیتالی کاملاً متفاوت است و شما می‌توانید تنها با دانلود کامل فایل‌های تورنت یا تبدیل فایل‌های کامل پرطرفدار برای دانلود مثل فیلم‌ها و بازی‌های محبوب، به فایل‌های و نگهداری آن‌ها در حافظه کامپیوتر خود و تبدیل‌شدن به سیدر تورنت، ارز بیت تورنت را به دست آورید و در ازای پرداخت آن به شبکه بیت تورنت، فایل‌های تورنت را با سرعت بالایی دریافت کنید.

آیا استخراج بیت تورنت به‌اندازه استخراج ارزهای دیجیتال ارزشمند و شناخته‌شده مثل بیت کوین، درآمدزا است؟

پاسخ این سؤال منفی است؛ زیرا قیمت هر ارز بیت تورنت تنها ۰.۰۰۰۰۰۰۷۷۴۸ دلار است و در بهترین حالت در هر روز تنها می‌توانید هزار ارز بیت تورنت به دست آورد؛ بنابراین درآمد حاصل از کسب ارز بیت تورنت بسیار ناچیز است و کسب این ارز تنها می‌تواند برای افزایش سرعت دانلود فایل‌های تورنت مفید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی