ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل می‌خواهد تا 2030 به دومین تولیدکننده بزرگ تراشه در دنیا تبدیل شود

اینتل می‌گوید این شرکت طبق برنامه در حال پیش رفتن به سمت هدفی است که آن‌ها را به دومین تراشه‌ساز بزرگ جهان تبدیل خواهد کرد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

اینتل در چندین مصاحبه‌ای درباره برنامه این شرکت برای رشد و کنار زدن رقبا در بازار تولید تراشه حرف زده است. این غول فناوری آمریکایی می‌خواهد تا سال 2030 به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در جهان تبدیل شود و احتمالا پس از TSMC جایگاه دوم را تصاحب کند.

«راندیر تاکور»، رئیس واحد تولید تراشه‌ها در اینتل در گفتگویی با وب‌سایت Nikkei Asia گفت: «هدف ما این است که تا پایان این دهه به دومین تولیدکننده تراشه در دنیا تبدیل شویم.» این شرکت برای دستیابی به این هدف باید تاکتیک‌های تجاری تهاجمی‌تری اجرا کند.

این غول تراشه‌ساز باید فناوری‌های تولید نسل بعدی تراشه‌ها و ظرفیت تولید کافی برای مشتریان کارخانه‌های خود را ایجاد کرده، به رقابت به TSMC و سامسونگ ادامه دهد و به رشد و توسعه بپردازد. این شرکت فعلا در حال خرید Tower Semiconductor است که معامله آن احتمالا در سال میلادی آینده تکمیل می‌شود.

اینتل در حال حاضر مشغول کار روی فناوری تولید 18A است که احتمالا تا سال 2025 به بلوغ و شکوفایی می‌رسد. این شرکت همچنین به کار روی ابزارهای High-NA EUV برای فناوری 18A ادامه می‌دهد و در عین حال کارخانه‌های بیشتری برای فناوری 20A می‌سازد. دو مورد از این کارخانه‌ها در کلمبوس، اوهایو ساخته شده‌اند.

اینتل در کشورهای خارجی کارخانه می‌سازد

در خارج از آمریکا، اینتل مشغول ساخت کارخانه‌هایی در ایرلند و آلمان است. این شرکت سعی دارد با همکاری دولت‌های محلی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های محلی به احداث کارخانه‌های جدید بپردازد و از همین طریق به جذب سرمایه برای امور خود مشغول شود. بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری احتمالا به این نتیجه خواهند رسید که شرط‌بندی روی اینتل با ریسک‌های کمتری نسبت به TSMC و سامسونگ همراه است، چرا که این شرکت قصد دارد زنجیره تامین خود را در نقاط مختلف دنیا پخش کند و به یک کشور وابستگی نداشته باشد.

با این همه، اینتل کار سختی برای کنار زدن رقبا خواهد داشت و باید ریسک و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه تجهیزات، سخت‌افزارها و فناوری‌ها داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی