ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بانک پلاس
تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن بانک پلاس؛ سامانه بانکداری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی

بانک پلاس یک اپلیکیشن بانکداری با تمرکز روی شبکه اجتماعی داخلی است که قابلیت‌های متفاوتی را در مقایسه با رقبا به کاربران خود ارائه می‌کند.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

اپلیکیشن بانک پلاس محصولی از بانک ملت است که سعی کرده خدمات بانکداری الکترونیک را با قابلیت‌های پایه یک شبکه اجتماعی ادغام سازد. در ادامه با بررسی این برنامه و معرفی امکانات آن با دیجیاتو همراه باشید.

امکانات و قابلیت‌های برنامه بانک پلاس

در نگاه اول، برنامه بانک پلاس مشابه سایر ابزارهای بانکداری الکترونیک به نظر می‌رسد. اما ارائه برخی ویژگی‌ها مثل خدمات پیام‌رسانی فردی و گروهی موجب تمایز آن با رقبا می‌شود. این محصول محدود به مشتریان بانک ملت نیست و تمامی دارندگان کارت‌های شتاب می‌توانند با وارد‌کردن کد ملی و شماره همراه خود در آن ثبت‌نام کنند. البته برخی امکانات پیشرفته‌تر این محصول تنها در اختیار دارندگان حساب در بانک ملت قرار می‌گیرد.

بانک پلاس

پس از وارد‌کردن اطلاعات خواسته‌شده، پذیرش قوانین و شرایط استفاده و دریافت کد تایید می‌توانید وارد بانک پلاس شوید. در صفحه اصلی یک فضای اختصاصی برای وارد کردن اطلاعات کارت‌های بانکی وجود دارد. کاربران می‌توانند اطلاعات تمامی کارت‌های عضو شتاب از جمله شماره کارت، شماره شبا و تاریخ انقضا را در این قسمت وارد کنند. امکان تعریف چندین کارت و جابه‌جایی آسان میان آن‌ها نیز وجود دارد. برای دسترسی راحت‌تر نیز می‌توانید یکی از کارت‌ها را به عنوان کارت پیش‌فرض خود انتخاب کنید. ناگفته نماند که قابلیت اسکن کارت‌های بانکی با دوربین موبایل، ثبت آن‌ها در برنامه را بسیار سریع و آسان کرده است.

بانک پلاس

در صفحه اصلی برنامه بانک پلاس، در زیر قسمت اختصاص داده‌شده به کارت‌ها، ردیف مجزایی برای مخاطبین وجود دارد. برای نمایش مخاطبین در ردیف گفته‌شده، باید مجوز دسترسی اپلیکیشن به مخاطبین دستگاه را صادر کنید. البته باید مخاطب مورد نظر شما این اپ را روی دستگاه خود نصب و فعال کرده باشد تا بتوانید از امکاناتی مثل چت دو نفره یا گروهی، ارسال عکس و فیلم، به اشتراک‌گذاری موقعیت جغرافیایی و... بهره‌مند شوید.

بانک پلاس

یکی دیگر از بخش‌های قرار گرفته در صفحه اصلی بانک پلاس، پیشنهادهای شگفت‌انگیزی است که کدهای تخفیف سرویس‌های مختلف به کاربران ارائه می‌کنند. این کدها در سرویس‌هایی مثل دیجی کالا، تپسی، اسنپ و شاتل قابل استفاده هستند؛ اما سقف و محدودیت زمانی مختص به خود را دارند. کاربران برای بهره‌مندی از موارد گفته‌شده، نیازمند امتیاز داخلی برنامه تحت عنوان «کارشا» خواهند بود. کارشا پس از عضویت در باشگاه مشتریان فعال می‌شود و با استفاده از امکانات داخلی اپ در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

تب میانی برنامه بانک پلاس برای دسترسی و مدیریت پیام‌ها قرار گرفته است. در قسمت مذکور می‌توانید به لیستی از پیام‌های خود دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز اقدام به تعریف مخاطب یا گروه جدید کنید. سقف تعیین‌شده برای اعضای هر گروه تا ۲۰۰ هزار نفر است؛ اما بسیار بعید می‌رسد که گروهی با این تعداد اعضا ایجاد شود. امکان ضبط پیام صوتی، ارسال فایل تصویری یا ویدیویی و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی و مخاطبین، از‌جمله ویژگی‌هایی است که در صفحه گفتگو قابل استفاده خواهند بود. پیش از بهره‌مندی از موارد گفته‌شده باید مجوز دسترسی به حافظه داخلی دستگاه را صادر کنید.

بانک پلاس

پیام‌رسان داخلی اپلیکیشن بانک پلاس از قابلیت‌های دیگری مثل جستجو در میان گفتگو، اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس کاربر، پاک کردن تاریخچه گفتگو یا حذف آن و... هم بهره می‌برد. به‌طور‌کلی این سرویس پیام‌رسان می‌تواند گزینه مناسبی برای ارتباط میان کاربران باشد. البته باید سایر مخاطبین برای شرکت در گفتگوهای فردی یا عضو‌شدن در گروه‌ها حتماً برنامه را روی دستگاه خود نصب کرده باشند.

سایر قابلیت‌های پیشرفته‌تر برنامه بانک پلاس در تب سوم قرار گرفته‌اند که از موارد شاخص می‌توان به قابلیت دنگی اشاره کرد. این ویژگی برای تقسیم مبلغ یک صورتحساب بین چند نفر در مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از آن، ابتدا باید یک گروه با مخاطبین مورد‌نظر خود ایجاد کرده و یا گروه دنگی را به یکی از گروه‌های از پیش‌ ساخته‌ شده متصل کنید. در ادامه می‌توانید اعضای گروه را تعریف کرده و میزان سهم آن‌ها در صورتحساب را هم وارد کنید. شماره کارت مدیر هم برای دریافت دنگ از سایر اعضای گروه در صفحه گفته‌شده قابل انتخاب است. در نهایت هم می‌توانید گزارشی از میزان بدهی و طلب خود را به صورت یکجا در اختیار داشته باشید.

بانک پلاس

از دیگر امکانات اپلیکیشن بانک پلاس می‌توان به مدیریت چک در صیاد (ثبت صدور، انتقال و دریافت چک با بارکد و استعلام وضعیت چک)، دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت، شماره حساب یا شماره تسهیلات، دسترسی به گزارش پایا (حواله‌های موفق، ناموفق و آتی) و استعلام شارژ‌ سیم‌کارت‌های اعتباری (ایرانسل و همراه اول) اشاره نمود.

در قسمت تنظیمات برنامه می‌توان اقدام به تعریف نام کاربری، بیوگرافی و تغییر تصویر پروفایل کرد. بانک پلاس تنظیمات پیشرفته‌ای هم در زمینه کنترل اعلان‌ها، مدیریت حافظه و گفتگوها ارائه می‌کند که شباهت زیادی با تلگرام دارد. برای مثال کاربران می‌توانند پس‌زمینه، فونت و قالب گفتگوها را تغییر دهند یا حتی یک قالب جدید به سلیقه خود ایجاد کنند. گذاشتن رمز عبور برای اجرای برنامه و ورود به آن از طریق اثر انگشت از دیگر گزینه‌های این بخش هستند.

مشتریان بانک ملت می‌توانند با رفتن به قسمت ارتقاء و وارد‌کردن نام کاربری و رمز عبور همراه بانک یا اینترنت بانک خود، از امکانات پیشرفته‌تر برنامه بانک پلاس بهره‌مند شوند. دریافت گزارش پایا و نمایش مانده حساب از جمله مواردی هستند که با ارتقاء حساب کاربری در دسترس قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

اپلیکیشن بانک پلاس محصولی متفاوت در میان عناوین بانکداری داخلی به شمار می‌رود که ویژگی‌های مبتنی بر شبکه اجتماعی داخلی آن می‌تواند در مراودات مالی بسیار کاربردی واقع شوند. در صورتی که به همراه بانک یا اینترنت بانک ملت دسترسی داشته باشید، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانند کاربر را از دیگر ابزارها بی‌نیاز کنند.

سرویس دنگی یکی از مزیت‌های بزرگ بانک پلاس محسوب می‌شود که می‌تواند به ثبت آسان هزینه‌ها و محاسبه بدون دردسر سهم هر شخص در سفرها و دورهمی‌ها کمک بسزایی کند. از اسکن کارت‌های بانکی و چک‌ها نیز نباید غافل شد که به مقدار زیادی در وقت افراد صرفه‌جویی به عمل می‌آورد؛ مخصوصاً اگر به شکل روزمره با موارد گفته‌شده سروکار داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی