ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوندا پرولوگ
خودرو

انقلاب خودروهای برقی ارزان قیمت با خط تولید مشترک هوندا و جنرال موتورز

حاصل همکاری هوندا و جنرال موتورز در محصولی به نام هوندا پرولوگ 2024 تجلی خواهد یافت.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

تولید خودروهای برقی ارزان‌قیمت به حوزه جدید رقابت در صنعت خودروسازی تبدیل شده است. خودروسازان بزرگ برای تحقق این هدف و کسب سهم قابل توجه از خودروهای برقی، با یکدیگر متحد می‌شوند. یکی از بزرگترین اتحادهای حال حاضر در زمینه تولید خودروهای برقی همچون هوندا پرولوگ ، مربوط به همکاری جنرال موتورز و هوندا می‌شود. این دست از همکاری ها در بین غول های صنعت خودروسازی می تواند قیمت تمام شده را تاحدی غیر قابل باور کاهش داده و انقلابی عظیم را در صنعت خودروسازی جهان رقم بزند.

حاصل همکاری هوندا و جنرال موتورز در محصولی به نام هوندا پرولوگ 2024 تجلی خواهد یافت. این خودرو براساس ساختار مشترک با خودروهای جنرال موتورز همچون کادیلاک لیریک 2023 و شورولت بلیزر 2024 شکل خواهد گرفت. پروژه بعدی این دو شرکت نیز تولید خودرو برقی اقتصادی با قیمتی کمتر از 30 هزار دلار در سال 2027 خواهد بود.

هوندا پرولوگ

شینجی آئویاما مدیر ارشد اجرایی هوندا، اتحاد با جنرال موتورز را یک سلاح بزرگ برای این شرکت توصیف کرده است. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: «ما معتقدیم که همکاری همه جانبه نه تنها برای اشتراک پلتفرم خودرو مفید است، بلکه موجب خرید تدارکات از سوی دو طرف نیز می‌شود. هوندا پرولوگ و دیگر خودرو برقی مقرون به صرفه این دو برند، براساس همکاری دوجانبه بین شرکت‌ها شکل خواهد گرفت.»

هوندا پرولوگ و مدل های بیشتر!

بنابر اعلام مدیر اجرایی هوندا، هر دو شرکت جنرال موتورز و هوندا از فناوری لازم برای ساخت یک خودرو برقی اقتصادی برخوردار هستند. با این حال دو غول خودروساز آمریکایی و ژاپنی تصمیم گرفته‌اند تا فناوری‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. آن‌ها به یکدیگر تضمین داده‌اند تا رازهای تجاری خود را نزد یکدیگر افشا کنند که حاصل آن تولید خودروهای مدرن‌تر براساس بهینه‌ترین فناوری‌ها خواهد بود.

هوندا پرولوگ

انتظار می‌رود براساس این همکاری، طراحی قطعات داخلی و خارجی خودروها بر عهده هوندا باشد و بخش‌های فنی توسط جنرال موتورز تکمیل شود. البته این همکاری تنها منحصر به تولید خودروهای برقی ارزان‌قیمت نیست، بلکه حوزه‌های سازمانی را نیز شامل می‌شود. هوندا و جنرال موتورز در زمینه تامین نیروی انسانی، مواد اولیه و روش‌های تولید نیز به مبادله اطلاعات خواهند پرداخت. هر دو غول ژاپنی و آمریکایی تصمیم دارند به تولیدکنندگان خودرو با کربن صفر تبدیل شوند. هوندا سال 2040 را به عنوان چشم انداز خود تعیین کرده است، در حالی که این چشم انداز برای جنرال موتورز سال 2050 اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی