ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بایننس
تکنولوژی

بایننس از خرید FTX به دلیل سوءاستفاده احتمالی از دارایی مشتریان منصرف شد

بایننس در بیانیه خود توضیح داده که مشکلات FTX خارج از کنترل یا توانایی آن‌ها است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر احتمال خرید صرافی رمز‌ارز FTX توسط بایننس منتشر شده بود و اکنون، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال ظاهراً از این تصمیم صرف‌نظر کرده است. بایننس با این خرید قصد داشت تا به «مشکلات نقدینگی» این صرافی رمز‌ارز کمک کند اما اکنون می‌گوید که «مشکلات آن خارج از کنترل یا توانایی‌هایش» است.

بایننس در بیانیه خود همچنین توضیح می‌دهد که «گزارش‌های خبری در مورد سوءاستفاده از دارایی‌های مشتریان و تحقیقات ادعایی آژانس آمریکایی» باعث شده تا آنها از این معامله خارج شوند. در توییت این صرافی نوشته شده:

«در نتیجه بررسی‌های شرکتی لازم و همچنین آخرین گزارش‌های خبری در مورد سوءاستفاده از وجود مشتریان و تحقیقات ادعایی آژانس ایالات متحده، تصمیم گرفته‌ایم که خرید بالقوه FTX را دنبال نکنیم. در ابتدا، امید ما این بود که بتوانیم از مشتریان FTX برای تأمین نقدینگی حمایت کنیم، اما مسائل خارج از کنترل یا توانایی ما برای کمک است.»

بیانیه بایننس درباره انصراف از خرید FTX

علاوه بر بحران نقدینگی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در حال بررسی رابطه FTX با نهاد خواهرش یعنی Alameda Research و همچنین با FTX US هستند. بلومبرگ در گزارش خود توضیح می‌دهد، این تحقیقات که به‌طور عمومی فاش نشده است، «ماه‌ها پیش به‌عنوان تحقیق در مورد FTX US و فعالیت‌های وام‌دهی کریپتو آن آغاز شده است».

Alameda Research، شرکت معاملات ارز دیجیتالی که توسط «سم بنکمن-فرید» رئیس FTX اداره می‌شود، زمانی که در این هفته ترازنامه مالی خود را فاش کرد و در آن به روابط نزدیک غیرمعمولی با FTX از طریق FTT، توکن بومی صرافی اشاره شده بود، مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت. «چانگ پنگ ژائو»، مدیرعامل بایننس نیز گفته بود که دارایی‌های خود از توکن FTT را به فروش می‌رساند که این امر FTX را تحت فشار قرار داد.

از آن زمان، دارندگان FTT توکن‌های خود را به صورت دسته‌جمعی به فروش می‌رسانند. ژائو ادعا می‌کند که بنکمن-فرید سپس با او تماس گرفت و از بایننس خواست تا صرافی آشوب‌زده او را نجات دهد. اکنون به‌نظر می‌رسد که ژائو و صرافی بایننس از نجات و خرید FTX به دلایل اشاره شده منصرف شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی