ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لایکا
تکنولوژی

گوشی جدید Leica Leitz Phone 2 با سنسور 1 اینچی 47.2 مگاپیکسلی معرفی شد

مهم‌ترین نکته دومین گوشی لایکا که حدود 1540 دلار قیمت دارد، دوربین 1 اینچی 47.2 مگاپیکسلی آن است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

سال گذشته، برند لایکا اولین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد و اکنون نسخه بعدی آن تحت عنوان Leica Leitz Phone 2 معرفی شده است. در ادامه مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت این دستگاه را مرور خواهیم کرد.

درست مانند نسل اول این دستگاه، Leica Leitz Phone 2 نیز بیشتر مشخصات سخت‌افزاری خود را از گوشی Sharp Aquos R7 قرض گرفته است. با این حال، لایکا در این گوشی جدید از چندین بهینه‌سازی سخت‌افزاری و تنظیم نرم‌افزاری اضافی استفاده کرده تا آن را از بزرگ‌ترین و بهترین گوشی شارپ در سال 2022 متمایز کند.

مشخصات گوشی جدید لایکا

گوشی جدید

گوشی جدید لایکا از یک نمایشگر تخت 6.6 اینچی IGZO OLED با نرخ تازه‌سازی تصویر 240 هرتز بهره می‌برد که در یک قاب تراش داده شده با حاشیه‌های صاف شیاردار قرار گرفته است. این ویژگی باعث می‌شود تا Leica Leitz Phone 2 در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی ظاهری کاملاً صنعتی داشته باشد. همچنین وزن این دستگاه فقط 211 گرم است.

در داخل، این دستگاه از پردازنده کمی قدیمی‌تر اسنپدراگون 8 نسل یک شرکت کوالکام بهره می‌برد که با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. همچنین از طریق کارت میکرو SD می‌توان فضای ذخیره‌سازی آن را تا 1 ترابایت افزایش داد. همچنین این دستگاه از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که شارژ کامل آن از طریق کابل USB-C تقریباً 100 دقیقه طول می‌کشد.

نکته اصلی این دستگاه، سنسور عظیم 1 اینچی و 47.2 مگاپیکسلی قرار گرفته روی پنل پشتی دستگاه است. این دوربین فاصله کانونی مؤثر 19 میلی‌متری با حداکثر دیافراگم f1.9 را به کاربران ارائه می‌کند و امکان فیلم‌برداری ویدیوهای 8K را نیز فراهم می‌کند. یک سنسور 1.9 مگاپیکسلی پرتره نیز در این دستگاه گنجانده شده که احتمالاً هنگام افزودن جلوه‌های بوکه کمک خواهد کرد. گوشی جدید همچنین از یک درپوش لنز مغناطیسی برند لایکا پشتیبانی کرده که هنگام عدم استفاده، از سیستم دوربین محافظت می‌کند.

در حفره بالای نمایشگر دستگاه نیز یک سنسور 16 مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی قرار گرفته است.

Lecia Leitz Phone 2 سیستم عامل اندروید 12 را اجرا می‌کند و هیچ اطلاعاتی در مورد پشتیبانی آن از اندروید 13 ارائه نشده است. همچنین می‌توان انتظار داشت که این دستگاه شامل تعدادی بهینه‌سازی نرم‌افزاری از جمله فیلترهای اختصاصی لایکا باشد که البته هنوز چنین چیزی مشخص نشده است.

مشخصات Leica Leitz Phone 2
نمایشگر6.6 اینچی 240 هرتزی
دوربین47.2 مگاپیکسلی اصلی و 1.9 مگاپیکسلی پرتره
دوربین سلفی16 مگاپیکسلی
پردازندهاسنپدراگون 8 نسل یک
رم12 گیگابایت
حافظه داخلی512 گیگابایت
باتری5000 میلی آمپر ساعتی
سیستم عاملاندروید 12
Leica Leitz Phone 2

قیمت Leica Leitz Phone 2

در‌نهایت، گوشی Leica Leitz Phone 2 اواخر این ماه فقط در بازار ژاپن به فروش می‌رسد. لایکا این دستگاه را در یک نسخه با رنگ سفید و قیمتی در حدود 1540 دلار عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی