ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس اپل
تکنولوژی

اپل احتمالاً مشغول توسعه متاورس مخصوص به خودش است

به نظر می‌رسد اپل کار روی ساخت یک «دنیای سه‌بعدی واقعیت ترکیبی» را شروع کرده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

چند سالی می‌شود که اپل روی هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده کار می‌کند، اما هنوز با این محصولات روبه‌رو نشده‌ایم. با این حال به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها در کنار این هدست‌ها، شروع به توسعه یک «دنیای سه‌بعدی واقعیت ترکیبی» کرده‌اند که ظاهراً نسخه مخصوص متاورس اپل است.

بلومبرگ در گزارش جدیدی براساس فراخوان شغلی اپل، خبر از توسعه این دنیای مجازی داده است. به گفته خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» اپل در حال ساخت یک محیط مجازی مشابه با متاورس مارک زاکربرگ است.

نام محیط مجازی اپل مشخص نیست

گورمن به شوخی در گزارش خود گفته که اپل هیچ‌وقت به‌طور رسمی از عبارت بحث‌برانگیز «متاورس» استفاده نخواهد کرد. البته در گذشته هم معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، «گرگ جوسویاک» گفته بود هرگز از کلمه متاورس استفاده نمی‌کند. بنابراین ظاهراً باید منتظر نام جدیدی برای محیط مجازی اپل باشیم.

در حال حاضر اطلاعی از برنامه‌های اپل برای نام‌گذاری محیط مجازی‌اش نداریم، اما بدون توجه به این موضوع، هدست واقعیت ترکیبی اپل شروع کار این کمپانی در دنیای مجازی خواهد بود. طبق شایعات، این هدست اوایل سال آینده میلادی با قیمت نجومی از راه می‌رسد و نسل اول آن بیشتر کسب‌وکارها را هدف قرار می‌دهد.

هدست اپل متاورس

اگرچه شرکت تحت مدیریت مارک زاکربرگ، متا نتوانسته موفقیت چندانی در متاورس کسب کند و حتی هزاران کارمند را اخراج کرده است، اما به نظر می‌رسد آینده متعلق به دنیاهای مجازی است؛ چرا که شرکت‌های زیادی روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در کنار متا و اپل، گوگل هم احتمالاً به‌زودی با یک هدست وارد این کسب‌وکار می‌شود. با ورود گوگل، سه غول فناوری دنیا رقابت برای ساخت دنیاهای مجازی را شروع می‌کنند و انتظار می‌رود مانند اکوسیستم اپل، دنیای کوپرتینویی‌ها مخصوص محصولات خودشان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی