ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون و ساخت دستگاه هوشمند خانگی جدید
کسب و کار

پس از توییتر و متا، حالا ظاهراً آمازون می‌خواهد هزاران کارمند را اخراج کند

ظاهراً آمازون به‌زودی دست به بزرگترین تعدیل نیروی خود می‌زند و 10 هزار نفر را اخراج می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

در هفته‌های گذشته توییتر و متا دست به تعدیل گسترده نیروی‌های خود زدند و حالا ظاهراً قرار است نوبت به بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان، یعنی آمازون برسد. طبق گزارشی جدید، به‌زودی آمازون 10 هزار نیرو را اخراج خواهد کرد.

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده است که آمازون جدیدترین غول فناوری در دنیا خواهد بود که می‌خواهد هزاران نفر را از کار، بیکار کند. ظاهراً تعدیل نیرو بیشتر در بخش‌های مربوط به سخت‌افزار (شامل دستگاه‌های مجهز به الکسا)، منابع انسانی و واحد خرده‌فروشی رخ خواهد داد.

اخراج 10 هزار نیروی آمازون

آمازون در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و افزایش قابل توجه تعداد نیروهایش را تجربه کرده است. بنابراین 10 هزار نیرو معادل 3 درصد از رتبه‌های شرکتی و 1 درصد از کل نیروهای این فروشگاه اینترنتی است.

اخراج نیروها در بخش سخت‌افزار، با گزارش‌های گذشته در یک راستا قرار می‌گیرد؛ گزارش‌هایی که می‌گفتند آمازون درباره موقعیت دستگاه‌های مجهز به الکسا بازنگری می‌کند. به نظر می‌رسد مدیرعامل جدید آمازون، «اندی جسی» می‌خواهد سرمایه‌گذاری کمتری در این بخش صورت بگیرد؛ البته سخنگوی این کمپانی نظر دیگری دارد.

«برد گلسر»، سخنگوی آمازون اخیراً گفته بود درباره آینده الکسا خوشبین است:

«ما مانند همیشه، درباره آینده الکسا خوشبین هستیم و به‌عنوان یک کسب‌وکار مهم و همچنین حوزه‌ای برای سرمایه‌گذاری آمازون، باقی می‌ماند.»

اندی جسی

طبق گزارش دیگری، آمازون در حال بررسی بخش کسب‌وکار دستگاه‌های خود است. در سال‌های اخیر این بخش ضرر عملیاتی 5 میلیارد دلاری را ثبت کرده است.

در حالی که با شیوع ویروس کرونا در جهان، تقاضا برای خریدهای آنلاین و استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرد، حالا وضعیت تغییر کرده و اقتصاد جهان دستخوش تغییر زیادی شده است.

با شیوع کرونا، بسیاری از شرکت‌ها از جمله خود آمازون شروع به استخدام نیرو کردند و همچنین در بخش درآمد و سوددهی به رکوردهای جدیدی دست یافتند. اما حالا همین کمپانی‌ها بنابر دلایل اقتصادی و پیش‌بینی رکود جهانی، دست به اخراج بخشی از نیروهای خود زده‌اند.

در حالی که شاید تنها 1 درصد کل نیروهای آمازون اخراج شوند و این موضوع تأثیری روی محصولات آینده این کمپانی نداشته باشد، اما در هر صورت هزاران نفر بیکار می‌شوند و با بزرگ‌ترین تعدیل نیرو در تاریخ آمازون روبه‌رو خواهیم شد. در‌نهایت باید منتظر تأیید آمازون باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی