ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

انتقادی به قیمت از‌دست‌دادن کار در توییتر؛ ایلان ماسک کارمند مخالف ادعاهای خود را اخراج کرد

کارمندی که مدعی شده بود ادعاهای ایلان ماسک درباره کند بودن اپلیکیشن این شبکه اجتماعی نادرست است، از این شرکت اخراج شد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

توییتر در چند وقت اخیر کارمندان زیادی را اخراج کرده، اما یکی از جدیدترین تصمیمات در‌این‌باره، ظاهراً یک تصمیم شخصی بوده است. ایلان ماسک می‌گوید کارمندی که به او گفته بود اظهاراتش درباره اپلیکیشن توییتر نادرست است، از این شرکت اخراج شده است.

ماجرا زمانی شروع شد که ماسک در توییتی بابت کند‌بودن این پلتفرم در بسیاری از کشورها از کاربران عذرخواهی کرد و گفت دلیلش این است که اپ آنها بیش از 1000 فراخوان پروسه از راه دور (RPC) را به شکلی نامناسب ارسال می‌کند تا تایم‌لاین خانگی را بارگذاری نماید. به عبارت دیگر، یعنی اپلیکیشن باید به سرورهای مختلف درخواست زده و منتظر پاسخ آنها بماند.

«اریک فرونهوفر» در پاسخ به ماسک در توییتی نوشت او حدود شش سال است که روی اپ توییتر در اندروید کار می‌کند و باور ندارد که ادعای ماسک صحیح باشد. فرونهوفر در ادامه توضیح داد که توییتر در‌واقع هیچ‌گونه RPC ندارد. این برنامه در عوض در هنگام راه‌اندازی حدود 20 درخواست پس‌زمینه ارسال می‌کند.

ماسک در پاسخ به او نوشت: «اینکه نمی‌دانی حداکثر 1200 میکروسرویس در زمان استفاده کاربر از اپلیکیشن فراخوانده می‌شود، جالب نیست.» فرونهوفر دوباره با رد ادعای ماسک نوشت تعداد این میکروسرویس‌ها برای تایم‌لاین خانگی بیشتر نزدیک به 200 است تا 1200.

ایلان ماسک کارمند مخالف خود در توییتر را اخراج کرد

گفتگوی ایلان ماسک و کارمند توییتر

این گفتگو در چندین توییت دیگر ادامه پیدا کرد، اما در‌نهایت بحث کاربران به این‌جا رسید که آیا فرونهوفر می‌بایست پاسخ‌های خود را در یک کانال اسلک خصوصی ادامه می‌داد یا خیر. این‌جا بود که ماسک در پاسخ به کاربری که گفته بود او احتمالاً دیگر نمی‌خواهد فرونهوفر را در شرکت خود داشته باشد، نوشت: «او اخراج شده است.»

فرونهوفر در گفتگو با مجله فوربز اعلام کرده که حدود پنج ساعت طول کشید تا توییتر دسترسی کامپیوتر او به سرورهای این شرکت را ببندد، اما هنوز هیچ اطلاعاتی به‌صورت رسمی درباره اخراج او از شرکت به دستش نرسیده است. فرونهوفر حالا در بخش توضیحات صفحه توییتر خود اعلام کرده که کارمند سابق این شرکت است.

کاربران زیادی در واکنش به این اتفاق از ایلان ماسک انتقاد کردند و یکی از آنها «ساشا سولومون» بود که می‌گفت از مهندسان ارشد فنی توییتر است. او از ماسک به‌خاطر عدم آگاهی درباره زیرساخت‌های توییتر انتقاد کرد و ساعاتی بعد مدعی شد که او هم اخراج شده است.

کاربر دیگری در پاسخ به ایلان ماسک به توییت او که بعد از خرید توییتر گفته بود امیدوار است حتی سخت‌ترین منتقدانش هم در این شبکه اجتماعی باقی بمانند، اشاره کرد و نوشت: «فکر کنم امیدوار بودی سخت‌ترین منتقدانت در شبکه اجتماعی توییتر باقی بمانند، ولی نه در شرکت توییتر؟» البته فرونهوفر اذعان کرده است که شکل پاسخ‌گویی او در برابر ماسک «قطعاً احمقانه» بوده، اما به نظر نمی‌رسد که او از این اخراج چندان ناراحت شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی