ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

اولتیماتوم ایلان ماسک به کارمندان توییتر: فرهنگ سخت‌کوشی را قبول کنید یا از شرکت جدا شوید

ماسک با ارسال یک ایمیل، از کارمندان خواسته تا با فرهنگ سخت‌کوشی این شرکت موافقت کنند یا در صورت عدم موافقت، آن را ترک کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

ایلان ماسک در ایمیلی که نیمه‌شب به کارمندان توییتر ارسال شده است، به آن‌ها یک اولتیماتوم داده تا به فرهنگ «سخت‌کوشی» این شرکت متعهد باشند یا با دریافت حقوق دوره بیکاری، آن را ترک کنند. ماسک در این ایمیل از کارمندان خواسته تا یک فرم آنلاین را امضا کنند که در آن به «کار جدی برای مدت‌طولانی» تعهد داده شده است. اگر کارمندان از امضای فرم امتناع کنند، با دریافت سه‌ماه حقوق بیکاری اخراج خواهند شد.

نشریه واشنگتن پست که گزارش مربوط به این ایمیل را منتشر کرده، به‌طور دقیق توضیح نداده که منظور ماسک از فرهنگ سخت‌کوشی شرکت چه چیزی است، اما ظاهراً به همان ساعت‌های کاری زیاد اشاره داشته باشد. در بخش دیگری از این نامه نوشته شده است: «فقط عملکرد استثنائی قابل قبول خواهد بود.»

ایلان ماسک

Gergely Orosz، مهندس سابق اوبر که در چند وقت گذشته تغییرات داخلی توییتر را گزارش کرده است، در توییت جدید خود می‌گوید که ایمیل ماسک به «توییتر 2.0» اشاره دارد که توسط مهندسان هدایت خواهد شد و «افرادی که کد‌های عالی می‌نویسند» نقش مهم‌تری در داخل شرکت خواهند داشت.

این ایمیل تقریباً یک هفته پس از اولین ملاقات با ماسک با کارمندان توییتر و دو هفته پس از دستور او برای تعدیل نیرو گسترده ارسال شده است. ماسک در اولین ملاقات خود با کارمندان توییتر و پس از اینکه به دورکاری در این شرکت پایان داده بود، گفت:

«چیزی که باعث پیشرفت اسپیس ایکس و تسلا می‌شود، حضور افراد در دفاتر و سخت‌کوشی آن‌ها است.»

بازنگری عملکرد سرویس توییتر بلو

علاوه بر گزارش در مورد ایمیل ماسک، واشنگتن پست همچنین اعلام کرده که توییتر قصد دارد در هفته‌های آینده عملکرد و تأثیرگذاری سرویس 8 دلاری توییتر بلو را بررسی کند تا متوجه شود که این سرویس چگونه باعث هرج‌و‌مرج و جعل هویت دیگران شده است. اگر اطلاع داشته باشید، این سرویس به‌قدری راه‌اندازی ناموفقی داشت که روز جمعه، ثبت‌نام کاربران جدید در آن متوقف شد. با این حال، ماسک امروز گفت که این سرویس از 8 آذر ماه دوباره در دسترس قرار می‌گیرد.

در این گزارش همچنین گفته شده است تا زمانی که این شبکه اجتماعی ثبت اشتراک جدید را متوقف کند، فقط حدود 150 هزار کاربر عضو سرویس توییتر بلو شده بودند. این تنها بخش کوچکی از 238 میلیون کاربر فعال روزانه این پلتفرم را تشکیل می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی