ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کانسپت جنسیس X Convertible
اخبار خودرو

شاهکاری از کره؛ جنسیس X Convertible با طراحی خیره‌کننده و پیشرانه برقی معرفی شد

کانسپت جنسیس X Convertible طراحی بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد. کره‌ای‌ها این اتومبیل مفهومی را بر مبنای فلسفه Athletic Elegance خلق کرده‌اند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

جنسیس از یک کانسپت جدید برای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی کرد. این کانسپت X Convertible نام دارد و همان‌طور که قابل حدس است، نسخه روباز از مفهومی X به شمار می‌رود. مثل نسخه کوپه، این نسخه نیز از یک پیشرانه تمام الکتریکی بهره می‌برد.

کانسپت جنسیس X Convertible

کانسپت جنسیس X Convertible طراحی بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد. کره‌ای‌ها این اتومبیل مفهومی را بر مبنای فلسفه Athletic Elegance خلق کرده‌اند. در این فلسفه، متانت و پویایی دو اصل بنیادین هستند. این کانسپت جذاب شباهت‌های زیادی به مفهومی X اسپیدیوم دارد که از جمله آنها می‌توان به فرم چراغ‌ها، کاپوت طویل و گلگیرهای متورم اشاره نمود.

تازه‌ترین مفهومی برند لوکس جنسیس در حقیقت سومین عضو خانواده X به حساب می‌آید. شاید بدانید اولین عضو این سری در سال 2020 متولد شد. ترکیب چراغ‌های LED و جلوپنجره این مفهومی جدید طوری است که یک چهره خندان را در ذهن تداعی می‌کند.

کانسپت جنسیس X Convertible

بدون نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای، سقف جمع‌شونده را باید شاخص‌ترین تفاوت X Convertible با دو برادر دیگر خود دانست. با‌توجه به این ویژگی، راننده و سه سرنشین دیگر می‌توانند از آسمان آبی و شب‌های پرستاره نهایت لذت را ببرند. نکته جالب اینکه حتی در صورت بسته‌بودن سقف، به خاطر وجود مونروف شفاف کماکان می‌توان از تماشای آسمان لذت برد.

جنسیس X Convertible

با نگاهی دقیق‌تر به جنسیس X Convertible معلوم می‌شود اسپویلر کوچک انتهایی همان نمونه موجود در کوپه‌های X اسپیدیوم و X است. علاوه‌بر این، محل قرارگیری چرخ‌ها و زوایای ورود و خروج کاملاً یکسان به نظر می‌رسد. از نظر کابین هم وضعیت به همین منوال است و تفاوت خاصی بین X Convertible و دو برادر دیگر به چشم نمی‌خورد.

جنسیس X Convertible و ادای احترام به سبک معماری ملی

همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده است، داشبورد کانسپت جنسیس X Convertible فرم خاصی دارد. جنسیس می‌گوید طراحان کمپانی در فرم‌دهی داشبورد از معماری سنتی و سقف ساختمان‌های کره جنوبی الهام گرفته‌اند. ضمن اینکه رنگ آبی به کار رفته در داشبورد، دقیقاً از همان طیفی است که در کاشی‌های مخصوص سقف استفاده می‌شود.

جنسیس X Convertible

مثل دو کانسپت قبلی، جنسیس این‌بار هم از انتشار مشخصات پیشرانه برقی X Convertible خودداری کرده است. لوک دانکروولک مدیر دپارتمان خلاقیت و نوآوری جنسیس، نوآوری را یک کاتالیست برای همگامی بیشتر با محیط پیرامون توصیف می‌کند. وی معتقد است جنسیس در حال پوست‌اندازی است و به شرکتی تبدیل خواهد شد که مشتریان از محصولات آن کاملاً لذت خواهند برد.

جنسیس X Convertible

حال سؤال مهمی که پیش می‌آید، این است که آیا کانسپت جنسیس X Convertible راهی خطوط تولید خواهد شد یا خیر. برای پاسخ به این سؤال باید نگاهی به گذشته و سرنوشت دو کانسپت X و X اسپیدیوم داشت. این دو مفهومی صرفاً نمایانگر خط‌مشی دپارتمان طراحی جنسیس هستند و X Convertible هم ادامه‌دهنده راه آنهاست. از این رو باید گفت احتمال ورود کانسپت X Convertible به خیابان‌ها خیلی ضعیف ارزیابی می‌شود؛ حداقل در آینده نزدیک.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی