ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت جنسیس X با طراحی بسیار زیبا و پیشرانه الکتریکی معرفی شد

جنسیس از یک کانسپت الکتریکی جدید در لس‌آنجلس رونمایی کرد. این کانسپت بسیار جذاب X نام داشته و ضمن نمایش توانمندی‌های طراحان جنسیس، پیش‌نمایشی از محصولات آتی کمپانی را ارائه می‌کند. X پنجمین کانسپت شرکت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

جنسیس از یک کانسپت الکتریکی جدید در لس‌آنجلس رونمایی کرد. این کانسپت بسیار جذاب X نام داشته و ضمن نمایش توانمندی‌های طراحان جنسیس، پیش‌نمایشی از محصولات آتی کمپانی را ارائه می‌کند.

X پنجمین کانسپت شرکت نوپای جنسیس به شمار می‌رود. در خلق این مفهومی طراحان از تم خطوط موازی استفاده کرده‌اند و همانند تولیدات فعلی، در نمای روبرویی آن شاهد جلوپنجره بزرگ الماسی‌شکل هستیم. فاکتورهایی مثل ارتفاع بسیار پایین، ترکیب هنرمندانه خطوط تیز با سطوح صاف و حجم‌پردازی‌ها بعضا اغراق‌آمیز، این جی‌تی کانسپت را فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز نشان می‌دهند.

سانگ یوپ لی، مدیر جهانی دپارتمان طراحی جنسیس، مفهومی X را برداشتی ایده‌آل از «ظرافت عضلانی» توصیف کرده و گفته دو خط موازی، تجمل پایدار و تازه‌ترین تکنولوژی‌ها، سه ویژگی اصلی هستند که جنسیس می‌خواهد همواره از آنها در مدل‌های آینده خود استفاده کند.

از لحاظ طراحی این مدل مفهومی شباهت‌هایی کلی با کانسپت Essentia که در سال 2018 رونمایی شد، دارد

جلوپنجره الماسی‌شکل جنسیس X الگویی G-Matrix سه بعدی دارد. اگر با دقت به تصاویر این مفهومی خوش‌استیل نگاه کنید، خواهید دید کاپوت و گلگیرها ساختاری یک تکه دارند. جنسیس معتقد است بهره‌گیری از چنین ساختاری سبب شده X پوسته‌ای تمیز، جذاب و یکدست داشته باشد.

رنگ بدنه جنسیس X از تالاب‌های پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل اقتباس شده است. این تالاب در فصول بارانی سال بین تپه‌های شنی شکل گرفته و یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار برای بوم‌گردها به شمار می‌رود

برند لوکس هیوندای می‌گوید کاپوت کشیده X در کنار جلوپنجره مشبک، ضمن زیباتر نشان دادن خودرو، باعث بهبود ایرودینامیک می‌شود. بدنه این کانسپت جدید به رنگ سبز بوده و حتی کالیپرهای ترمز آن دارای رنگ سبز روشن هستند. جنسیس با کمک این رنگ نشان می‌دهد X اتومبیلی پاک و دوستدار محیط زیست است.

در داخل کابین، همه اجزا با تمرکز بر راننده طراحی شده و صندلی وی رنگی متفاوت از دیگر صندلی‌ها دارد؛ ضمن اینکه کنسول میانی معلق نقش یک حائل بین راننده و سرنشین کناری را ایفا می‌کند.

جنسیس تاکید می‌کند صندلی‌ها از مواد بازیافتی و چرمی که هنگام ساخت سایر مدل‌ها اضافه باقی‌ مانده، ساخته شده‌اند

در پشت فرمان خوش فرم جنسیس X یک نمایشگر بزرگ نصب شده که تا روی کنسول معلق امتداد پیدا کرده است. تمامی امکانات و سیستم‌های مختلف X از طریق این نمایشگرها مدیریت می‌شوند. یک دکمه کروی کریستالی هم روی این کنسول نصب شده که به وسیله آن می‌توان وضعیت دنده یا به عبارت صحیح‌تر وضعیت حرکت را انتخاب کرد.

متاسفانه در رابطه با مشخصات فنی جنسیس X حرفی به میان نیامده و کره‌ای‌ها بیشتر روی سبک طراحی این کانسپت مانور می‌دهند. همچنین مشخص نیست که آیا این مفهومی روزی راهی خطوط تولید خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    من دیگه رد دادم?????

مطالب پیشنهادی