ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بنکمن-فرید
تکنولوژی

بنکمن-فرید در یک جذب سرمایه FTX، حدود 300 میلیون دلار را برای خودش برداشته بود

وال استریت ژورنال می‌گوید سم بنکمن-فرید در یکی از دورهای جذب سرمایه برای FTX، حدود 300 میلیون دلار را به حساب خود واریز کرده بود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

براساس گزارشی تازه، «سم بنکمن-فرید»، مدیرعامل پیشین صرافی FTX در یک دور جذب سرمایه به‌رقم 420 میلیون دلار برای این شرکت، حدود 300 میلیون دلار را برای خودش برداشته بود. این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که FTX اخیراً اعلام ورشکستگی کرده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، طبق این توافق که محتوای آن پیش‌تر فاش نشده بود، بنکمن-فرید به سرمایه‌گذاران گفته بود که قصد دارد بخشی از این پول را به‌جای هزینه‌ای که پیش‌تر برای خرید سهام بایننس صرف کرده بود، برای خودش بردارد.

این روزنامه نتوانسته دریابد که بنکمن-فرید دقیقاً با این 300 میلیون دلار چه کار کرده، اما FTX در یک اظهاریه مالی در سال 2021 گفته بود که این سرمایه را از جانب یک شخص نزدیک برای امور عملیاتی ذخیره کرده است.

رسوایی‌ها برای بنکمن-فرید و FTX ادامه دارد

صرافی FTX در ماه اکتبر 2021 از 69 سرمایه‌گذار مختلف مجموعاً 420 میلیون و 690 هزار دلار سرمایه جذب کرد. در میان این سرمایه‌گذاران نام شرکت‌هایی مثل Sequoia Capital و Ontario Teachers هم دیده می‌شود. ارزش کل این صرافی با کمک این جذب سرمایه به 25 میلیارد دلار رسید. برخی از همین سرمایه‌گذاران چند‌ماه پیش 400 میلیون دلار دیگر در FTX سرمایه‌گذاری کردند تا این شرکت شعبه خود در آمریکا را راه‌اندازی کند.

به‌دنبال اتفاقات عجیبی که برای صرافی FTX و بنکمن-فرید افتاد، حالا شیوه مدیریت مالی او در این شرکت به‌شدت تحت بررسی و سخت‌گیری‌های رگولاتوری قرار گرفته است. مؤسس FTX حدود 10 میلیارد دلار از سرمایه‌های کاربران را به شرکت دیگرش با نام Alameda Research منتقل کرده بود. حالا گفته می‌شود که حداقل یک میلیارد دلار از این سرمایه‌ها از دست رفته است.

«جان رِی»، مدیرعامل جدید FTX در یک اظهاریه برای دادگاه اعلام کرده که در طول عمر خود تاکنون چنین شکست کاملی در زمینه کنترل‌های سازمانی را مشاهده نکرده است. او تأکید کرده که این صرافی تحقیقات جامع و شفافی را درباره ادعاهای ساموئل بنکمن-فرید و هم‌بنیان‌گذاران او انجام خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی