ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 8 نسل 2
تکنولوژی

عملکرد ضعیف‌تر اسنپدراگون 8 نسل 2 در مقایسه با چیپ A16 Bionic اپل

اسنپدراگون 8 نسل 2 در آزمون تک هسته‌ای امتیاز 1483 و در آزمون چند هسته‌ای امتیاز 4709 را کسب کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

کوالکام چند روز پیش جدیدترین تراشه موبایل پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 را معرفی کرد و وعده داد که عملکرد انقلابی برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار ارائه خواهد کرد. انتظار می‌رود این تراشه جدید اواخر سال جاری در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی عرضه شود، اما نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که نمی‌تواند با تراشه A16 Bionic اپل موجود در مدل‌های آیفون 14 پرو رقابت کند.

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 2 و مقایسه با A16 Bionic

در حالی که تراشه جدید تا چند ماه دیگر به‌طور رسمی در گوشی‌های هوشمند عرضه نمی‌شود، امتیازات بنچمارک گیک‌بنچ آن در یک گوشی اندرویدی منتشر شده است. طبق این داده‌ها، اسنپدراگون 8 ‌نسل 2 در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز 1483 و در آزمون چند‌هسته‌ای امتیاز 4709 را کسب کرده است.

در مقابل، چیپ A16 Bionic امتیاز 1874 را در آزمون تک‌هسته‌ای و امتیاز 5372 را در آزمون چند‌هسته‌ای کسب کرده بود. همچنین تراشه A15 Bionic که آیفون 14 پرو و مدل‌های پایه آیفون 14 از آن بهره می‌برند، در آزمون تک‌هسته‌ای عملکرد بهتری نسبت به چیپ جدید کوالکام داشت و امتیاز 1709 را کسب کرده است.

A16 Bionic

کوالکام در بیانیه مطبوعاتی مربوط به تراشه جدید، گفت که «استاندارد جدیدی را برای محاسبات متصل تعریف می‌کند، که به‌طور هوشمندانه با هوش مصنوعی پیشگامانه در سراسر صفحه، مهندسی شده است تا تجربه‌های خارق‌العاده‌ای را ایجاد کند». کریس پاتریک، معاون ارشد و مدیر کل بخش گوشی‌های همراه کوالکام نیز گفت:

«اسنپدراگون 8 نسل 2 چشم‌اندازی گوشی‌های هوشمند پرچمدار را در سال 2023 متحول خواهد کرد.»

تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 در مقایسه با نسل اول، 35 درصد عملکرد بهتر از نظر عملکرد پردازنده، 25 درصد عملکرد بهتر در زمینه پردازشگر گرافیکی و افزایش بهره‌وری انرژی را به‌همراه دارد. در سال 2020 نیز، تراشه A14 Bionic اپل و حتی تراشه A13 Bionic سال قبل، تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام را که سال گذشته برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه شد، شکست داده بودند.

تراشه A16 Bionic، مانند اسنپدراگون 8 نسل 2، براساس فرایند 4 نانومتری TSMC ساخته شده و هر‌دو عملکرد و بهره‌وری انرژی بهبود‌یافته‌ای را ارائه می‌کنند. تراشه اپل دارای 16 میلیارد ترانزیستور، یک پردازشگر گرافیکی 6 هسته‌ای، یک پردازنده 5 هسته‌ای و یک موتور عصبی 16 هسته‌ای است.

هرچند نتایج بنچمارک از برتری A16 Bionic خبر داده‌اند، اما همچنان باید منتظر عرضه اولین دستگاه‌ها با اسنپدراگون 8 نسل 2 باشیم تا بتوانیم عملکرد آن‌ها را به‌صورت واقعی بررسی کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی