ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک توییتر
کسب و کار

ایلان ماسک با اخراج تعداد دیگری از کارمندان توییتر، حالا به دنبال استخدام نیروهای جدید است

ایلان ماسک به‌دنبال موج جدید اخراج کارمندان توییتر اعلام کرد که این شرکت حالا در بخش‌های مختلف از جمله مهندسی می‌خواهد نیرو جذب کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

ایلان ماسک اخیراً یک‌بار دیگر دست به تعدیل نیرو در توییتر زده و به‌نظر می‌رسد که حالا حدود دو سوم کارمندان این شرکت از کار بیکار شده‌اند. با این حال، او بالاخره اعلام کرده که فرایند تعدیل نیرو به‌پایان رسیده و استخدام نیروهای جدید دوباره آغاز می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، منابع آگاه به ماجرا می‌گویند ایلان ماسک اخیراً دوباره تعدادی از کارمندان توییتر را اخراج کرده است، اما تعداد دقیق آنها مشخص نیست. البته گفته شده که واحد فروش بیشترین خروجی را در این نوبت داشته است.

از جمله اخراجی‌های جدید می‌توان به «رابین ویلر»، رئیس تیم فروش تبلیغات و «مگی مک‌لین سانی‌ویک»، معاون همکاری‌های توییتر اشاره کرد که نپذیرفته بودند کارمندان بیشتری را اخراج کنند. «سارا رزن»، رئیس واحد همکاری‌های محتوایی شعبه آمریکا هم جمعه این شرکت را ترک کرد.

از سوی دیگر اما مدیرعامل جدید توییتر در جلسه‌ای با کارمندان خود اعلام کرد که فرایند تعدیل نیروها به‌پایان رسیده و او حالا به‌دنبال استخدام نیروهای جدید در بخش مهندسی و فروش است. ماسک گفته: «از نظر استخدام‌های حیاتی، باید بگویم افرادی که در برنامه‌نویسی تبحر دارند، بالاترین اولویت ما هستند.»

توییتر مقر اصلی خود را به تگزاس منتقل نمی‌کند

ثروتمندترین فرد جهان در این جلسه اعلام کرد که قصد ندارد مقر اصلی توییتر را از سانفرانسیسکوی کالیفرنیا به تگزاس منتقل کند، اما دور از ذهن نخواهد بود اگر این شرکت دو مقر اصلی در کالیفرنیا و تگزاس داشته باشد: «اگر بخواهیم مقر اصلی شرکت را به تگزاس منتقل کنیم، فکر می‌کنم این ایده قوت بگیرد که توییتر از یک شرکت چپ‌گرا به یک شرکت راست‌گرا تبدیل شده، در حالی که چنین نیست. اتفاقی که افتاد تصاحب توییتر توسط راست‌گراها نبود. توییتر به تصاحب میانه‌روها درآمده است.»

ماسک که قبلاً گفته بود می‌خواهد توییتر یک میدان عمومی برای گفتگوی تمام مردم باشد، تأکید کرد که برای رسیدن به این هدف، افراد با گستره وسیعی از دیدگاه‌ها باید در این پلتفرم حضور داشته باشند، حتی اگر با نظر آنها موافق نباشیم.

او در پاسخ به سؤال یکی از کارمندان گفت بخش‌های بزرگی از پشته فناوری این شرکت باید از اول دوباره ساخته شوند. ماسک همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که شاید بد نباشد که برخی چیزها به‌صورت غیرمتمرکز درآیند. برای مثال می‌توان برخی از تیم‌های مهندسی را در ژاپن، هند، اندونزی و برزیل برپا کرد.

ایلان ماسک درباره کاربران توییتر در ژاپن گفت تعداد آنها تقریباً برابر با تعداد آمریکایی‌های حاضر در این شبکه اجتماعی است، در حالی که جمعیت ژاپن یک‌سوم جمعیت ایالات متحده است. او تأکید کرد که موفقیت این شرکت در ژاپن باید الهام‌بخش برنامه‌ریزی‌های مشابه برای تمرکز روی کشورهای دیگر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی