ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک نادیده‌گرفتن شورای مدیریت محتوای توییتر را تقصیر گروه‌های کنشگرا انداخت

مدیرعامل توییتر می‌گوید در رفع مسدودیت اکانت ترامپ به شورای مدیریت محتوا مراجعه نکرده چون گروه‌های کنشگرا معامله آن‌ها را زیر پا گذاشته‌اند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

اگرچه ایلان ماسک وعده داده بود که تصمیم‌گیری درباره رفع مسدودیت حساب‌های کاربری را به یک شورای مدیریت محتوا محول کند، ولی او اکانت دونالد ترامپ را بر پایه یک نظرسنجی آزاد کرد. حالا ثروتمندترین فرد جهان در توییت جدیدی مدعی شده که عهدشکنی گروه‌های کنشگرا و تلاش آنها برای تشویق تبلیغ‌دهندگان به تحریم توییتر باعث شده است که او دست به چنین اقدامی بزند. با این حال، مدیران گروه‌های کنشگرا می‌گویند آنها هرگز چنین معامله‌ای با ماسک نداشته‌اند.

به گزارش CNBC، مدیرعامل جدید توییتر درخصوص وعده‌اش مبنی بر اتکا به یک شورای مدیریت محتوا برای تصمیم‌گیری درباره بازگرداندن حساب‌های کاربری به این شبکه اجتماعی در پستی نوشت: «ائتلاف بزرگی از گروه‌های سیاسی/کنشگرا پذیرفته بودند که اگر من این شرط را قبول کنم، به‌دنبال قطع جریان درآمدهای تبلیغاتی در توییتر نباشند. آنها این معامله را زیر پا گذاشتند.»

چند هفته پیش، چندین گروه حقوق مدنی از تبلیغ‌دهندگان به توییتر خواستند تا خرید تبلیغات از این پلتفرم را متوقف کنند. آنها افزایش محتواهای نفرت‌آمیز، تعدیل نیروی گسترده و تصمیمات عجیب ایلان ماسک در مدیریت توییتر را به‌عنوان دلیل این اقدام مطرح کرده بودند.

گروه‌های کنشگر معامله با ایلان ماسک را تکذیب می‌کنند

حالا «دریک جانسون»، مدیرعامل انجمن ملی پیشبرد افراد رنگین‌پوست در آمریکا در واکنش به ادعای ایلان ماسک درباره گروه‌های حقوق مدنی گفته که آنها هرگز چنین معامله‌ای با مدیرعامل توییتر نداشته‌اند. جانسون می‌گوید از دید آنها دموکراسی همیشه باید اولویت اول باشد:

«تصمیماتی که در توییتر گرفته می‌شود، خطرناک‌ هستند و همان‌طور که از روز اول کارمان چنین بوده، وظیفه ماست که مقابل تهدید دموکراسی ساکت ننشینیم. نفرت‌پراکنی و توطئه‌های خشونت‌آمیز نباید خانه امنی داشته باشند.»

چند گروه کنشگر دیگر از جمله Free Press هم ضمن تکرار حرف‌های جانسون، تأکید کرده‌اند که معامله‌ای با ایلان ماسک نداشته‌اند. در بیانیه Free Press آمده است: «ماسک در حال از دست دادن خریداران تبلیغات است، چون غیرمسئولانه عمل کرده‌اند، تیم‌های مدیریت محتوا را که به حفظ ایمنی برندها کمک می‌کنند، از بین برده و تیم‌های فروش را کوچک‌تر کرده است که مسئول حفظ ارتباط با تبلیغ‌دهندگان‌ هستند. مقصر اصلی در موضوع خروج تبلیغ‌دهندگان توییتر خود ایلان ماسک است.»

طبق اسنادی که به دست CNBC رسیده است، برندهایی که تبلیغات خود را در توییتر متوقف کرده‌اند، منتظر کسب اطلاعات بیشتر درباره رویکرد جدید مدیریت به‌خصوص در زمینه تیم‌هایی هستند که ایمنی برندها را تأمین می‌کنند. به‌علاوه، آنها خواستار پاسخ‌هایی درباره چگونگی عملکرد سرویس جدید توییتر بلو و جلوگیری از جعل هویت برندها هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی