ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

تپسی کمیسیون خود از سفرها را در 9 شهر افزایش داد

بنابر پیگیری‌های دیجیاتو، این افزایش کمیسیون ۵ درصد بوده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۰

تپسی با انتشار اطلاعیه‌ای در کدال، اعلام کرد میزان کمیسیون خود از درآمد رانندگان را در 9 شهر افزایش داده است. طبق پیگیری‌های دیجیاتو، این افزایش کمیسیون حدود پنج درصد بوده و تپسی امیدوار است این موضوع به تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده برای سال 1401 کمک کند.

این شرکت در اطلاعیه خود اعلام کرده که جهت توسعه بازار و براساس تصویب هیئت‌مدیره، درصد کمیسیون دریافتی از شهرهای ارومیه، کرمان، یزد، رشت، ساری، بابل، محمودآباد، نور و قائم شهر را افزایش داده است:

«این افزایش قیمت باعث رشد مثبت درآمد ماهیانه شرکت از ابتدای آذر‌ماه شده و در راستای تحقق بودجه ارائه شده است.»

افزایش کمیسیون تپسی

بنابر برآوردهای صورت گرفته از سوی تپسی، این تغییر کمیسیون که از ابتدای آذرماه اعمال می‌شود، می‌تواند حدود یک درصد درآمد این شرکت را در مقایسه با سال گذشته افزایش دهد.

پیگیری‌های دیجیاتو از این مجموعه حکایت از رشد کمیسیون تپسی از 15 به 20 درصد در شهرهای یاد‌ شده دارد. رقیب تپسی یعنی اسنپ نیز در این شهرها چنین کمیسیونی را از کاربران راننده خود دریافت می‌کند و حالا کمیسیون هر دو، برابر شده است.

راه‌اندازی سرویس پرداخت اعتباری برای مسافران

تپسی همچنین اواخر ماه گذشته از راه‌اندازی سرویس پرداخت اعتباری برای مسافران خبر داده بود. سرویس اعتباری به کاربران این امکان را می‌دهد که هزینه سفرهای خود را در پایان هر ماه و به صورت اعتباری تسویه کنند، موضوعی که به اعتقاد این شرکت به سهولت استفاده کاربران و افزایش وفاداری مشتریان کمک می‌کند.

حال تپسی پیش‌بینی کرده است که بازگشایی این سرویس در مرحله اول، 10 درصد رشد در تعداد سفر و 1.5 درصد رشد درآمد عملیاتی را به همراه داشته باشد. بنابر اطلاعیه منتشر‌شده در کدال، مرحله اول این سرویس با 600 میلیارد ریال اعتبار، برای 15 درصد از مسافران خواهد بود و با افزایش اعتبار می‌توان این سرویس را برای درصد بیشتری از مسافران گسترش داد.

گفتنی است تپسی در خرداد‌ماه امسال اولین استارتاپی لقب گرفت که سهامش را در بورس عرضه کرد. یکی از مزیت‌های حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه، شفاف‌سازی هرچه بیشتر فعالیتشان است. تپسی نیز از این قاعده مستثنی نیست، از‌همین‌رو، آن‌ها هرگونه فعالیتی را که منجر به تغییر درآمدشان شود، باید در سامانه کدال به اطلاع عموم برسانند. این اطلاعات بنابر اهمیت و تأثیر‌گذاری در آینده عملکردی شرکت با دو عنوان «افشای اطلاعات گروه الف» یا «افشای اطلاعات گروه ب» منتشر می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی