ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کراکن
تکنولوژی

صرافی رمزارز کراکن به‌خاطر نقض تحریم‌های ایران، 360 هزار دلار جریمه می‌پردازد

صرافی کراکن در توافق با وزارت خزانه‌داری آمریکا پذیرفته که 360 هزار دلار به‌خاطر انجام تراکنش‌های کاربران ایرانی جریمه بپردازد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

صرافی رمزارز کراکن (Kraken) پذیرفته است که به اتهام زیرپاگذاشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به وزارت خزانه‌داری ایالات متحده 362,158 دلار جریمه بپردازد. همچنین، از این پلتفرم که به کاربران اجازه خرید، فروش، نگهداری و معامله ارزهای دیجیتال می‌دهد، خواسته شده است تا 100 هزار دلار برای پیاده‌سازی سازوکارهای پیروی از تحریم‌ها سرمایه‌گذاری کند.

در بیانیه‌ای که پیرامون توافق کراکن و وزارت خزانه‌داری منتشر شده، این صرافی ظاهراً 826 تراکنش با مجموع ارزش 1.68 میلیون دلار را برای کاربران ساکن در ایران انجام داده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید نقض تحریم‌های این کشور در بازه زمانی 14 اکتبر 2015 تا 29 ژوئن 2019 اتفاق افتاده و افشای آن‌ها داوطلبانه بوده است.

کراکن پیش‌تر هم برنامه‌ای برای تبعیت از تحریم‌ها داشت که مانع از ثبت‌نام کاربران از کشورهای تحت تحریم می‌شد؛ اما ظاهراً در این بازه زمانی ابزارهایی برای مسدودسازی آی‌پی‌های غیرمجاز پس از ثبت‌نام در این پلتفرم وجود نداشته است.

مطابق آی‌پی‌های به‌دست‌آمده توسط وزارت خزانه‌داری، این یعنی برخی کاربران می‌توانستند با ثبت‌نام از مناطقی که تحت تحریم ایالات متحده نیستند، وارد این پلتفرم شوند و سپس از نقاطی مثل ایران تراکنش‌های خود را انجام دهند.

صرافی کراکن حالا تحریم‌ها را جدی‌تر می‌گیرد

«مارکو سانتوری»، مدیر حقوقی ارشد کراکن می‌گوید این شرکت از آن زمان تاکنون تغییراتی را اعمال کرده که شامل مسدودسازی براساس موقعیت جغرافیایی می‌شود تا کاربران نتوانند از کشورهای تحت تحریم به این پلتفرم دسترسی پیدا کنند. به‌علاوه، این کشور حالا مدیر ویژه‌ای برای امور تحریم‌ها دارد.

کراکن همچنین می‌گوید که سرمایه‌گذاری‌هایی برای آموزش کارمندان در زمینه تبعیت از تحریم‌ها داشته و ابزارهایی را در زمینه تحلیل بلاکچین پیاده‌سازی کرده است تا تحریم‌ها را رعایت کند.

این جریمه در شرایطی پرداخت می‌شود که به‌دنبال سقوط FTX، بسیاری از صرافی‌ها سعی دارند تا دوباره اعتماد کاربران را جلب کنند. امروز در خبری اعلام شد که شرکت BlockFi هم درخواست ورشکستگی کرده است. از آن‌سو، بایننس با سیستمی مثل اثبات رزرو سعی دارد به کاربران نشان دهد که از سرمایه کافی برای تسویه حساب افراد برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی