ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپیک
تکنولوژی

برنامه RealityScan اپیک جهت تبدیل تصویر به مدل‌ سه‌بعدی برای iOS منتشر شد [تماشا کنید]

این برنامه هم‌اکنون برای آیفون و آیپد منتشر شده و سال 2023 در دسترس کاربران اندروید قرار خواهد گرفت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

برنامه RealityScan اپیک گیمز که به کاربران اجازه می‌دهد اشیای واقعی را اسکن کرده و آن‌ها را برای بازی‌های ویدیویی یا پروژه‌های دیگر به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل کنند، اکنون پس از عرضه اولیه محدود نسخه بتا در ماه آوریل، به‌طور رسمی در دسترس کاربران iOS قرار گرفته است. با وجود این برنامه، به سادگی می‌تواند اشیای دنیای اطراف خود را بدون نیاز به ساختن آن‌ها از ابتدا، بازآفرینی کنید.

برای «اسکن» یک شیء در برنامه، باید از زوایای مختلفی از آن شیء عکس بگیرید. همان‌طور که در اطراف شیء حرکت می‌کنید و از آن عکاسی می‌کنید، RealityScan در محیط واقعیت افزوده عکس‌هایی که گرفته‌اید را نمایش می‌دهد و همچنین با نمایش یک نقشه حرارتی، مکان‌هایی که کاربر باید پوشش بدهد را نشان می‌دهد.

همچنین از طریق خود برنامه می‌توانید پیش‌نمایشی از اسکن خود داشته باشید و سپس آن را به پلتفرم مدل‌های سه‌بعدی Sketchfab منتقل کنید. در‌نهایت از Sketchfab می‌توانید مدل سه‌بعدی خود را به برنامه‌هایی از جمله آنریل انجین (Unreal Engine) اپیک انتقال کنید.

در ویدیوی زیر نحوه ساخت مدل سه‌بعدی با استفاده از RealityScan نمایش داده شده است:

در حال حاضر، RealityScan فقط در دسترس کاربران آیفون و آیپد قرار گرفته است، اما به گفته اپیک، کاربران اندروید می‌توانند در سال 2023 منتظر انتشار این برنامه باشند.

RealityScan جدیدترین نمونه از ابزارهای در حال رشد اپیک محسوب می‌شود که به توسعه‌دهندگان در ایجاد مدل‌های سه‌بعدی کمک می‌کند. اخیراً این شرکت از ابزار دیگری تحت عنوان MetaHuman Creator رونمایی کرده بود که به کاربران در ساخت انسان‌های دیجیتالی کمک می‌کرد. اپیک همچنین اعلام کرد که بیشتر از نصف بازی‌های معرفی نشده آینده براساس موتور آنریل انجین ساخته می‌شوند که با این وجود RealityScan و MetaHuman Creator می‌تواند به توسعه‌دهندگان برای ساخت این بازی‌ها کمک زیادی کند.

جواد تاجی

دوران حرفه‌ای من توی دنیای فناوری تقریبا به ۱۰ سال قبل برمی‌گرده؛ مسیری که با سخت‌افزار شروع شد، با نرم‌افزار ادامه پیدا کرد و حالا با خبرنگاری حوزه فناوری توی دیجیاتو داره ادامه پیدا می‌کنه. من جوادم و نزدیک به سه دهه از عمرم می‌گذره و علاوه بر دنیای فناوری عاشق فیلم‌و‌سینما، موسیقی کلاسیک‌راک و رئال مادریدم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی