ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
مالی و سرمایه گذاری

هشدار اتحادیه اروپا به ایلان ماسک: اگر از قوانین پیروی نکنی توییتر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد

از جمله این قوانین می‌توان به حذف رویکرد «خودسرانه» برای بازگشت حساب‌های مسدود‌شده اشاره کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد که توییتر ممکن است از فعالیت در این اتحادیه منع شود، مگر اینکه این شبکه اجتماعی به مقررات نظارتی محتوا پایبند باشد.

فایننشال تایمز به نقل از منابع آشنا به موضوع خود گزارش می‌دهد که «تیری برتون»، کمیسر اتحادیه اروپا برای بازار داخلی در هنگام ارائه این اخطار، با مدیر عامل توییتر در حال تماس ویدیویی بوده است. برتون سپس درباره تماس خود با ایلان ماسک توییت کرد و نوشت که هنوز «کار بزرگی در پیش است».

قوانینی که ایلان ماسک باید رعایت کند

اتحادیه اروپا

برتون در طول تماس ویدیویی خود به ماسک گفت که توییتر باید از فهرستی از قوانین پیروی کند، از جمله حذف رویکرد «خودسرانه» برای بازگشت حساب‌های مسدود‌شده. همچنین توییتر باید تا سال 2023 با یک «حسابرسی مالی مستقل گسترده» موافقت کند.

کمیسیون اروپا در بازخوانی تماس برتون با ماسک گفت که دو نفر موافقت کرده‌اند تا اتحادیه اروپا در اوایل سال 2023 یک «آزمایش استرس» در دفتر مرکزی توییتر انجام دهد تا این شبکه اجتماعی بتواند پیش از مهلت قانونی مطابق با مقررات اتحادیه اروپا برای ممیزی آماده شود.

مقررات اشاره‌شده در این گزارش به قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا اشاره دارد که «تشخیص پوشش، دچار افت در فروش شدن و حذف محتوای غیرقانونی» را پوشش می‌دهد و از 16 نوامبر (25 آبان) اجرایی شده است.

برتون همچنین به ماسک گفته است که توییتر در صورت عدم پیروی از قوانین، با ممنوعیت در سراسر اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد. طبق این قانون، توییتر همچنین ممکن است برای هر گونه تخلف تا 6 درصد از گردش مالی جهانی خود را جریمه شود. در مقابل، ظاهراً ماسک به برتون گفته است که قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا «بسیار معقولانه» است و باید در سطح جهانی اعمال شود.

توییتر روز چهارشنبه با انتشار یک پست وبلاگ اعلام کرد که از زمان خرید این شرکت توسط ایلان ماسک، هیچ یک از سیاست‌هایش را تغییر نداده است. با این حال، خود ماسک تغییرات زیادی از جمله تعدیل نیرو گسترده و فعال‌سازی دوباره حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی