ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 12
تکنولوژی

انتشار طرح مفهومی ویندوز 12 با قابلیت‌های جذاب [تماشا کنید]

در این طرح مفهومی، نسخه بعدی سیستم‌عامل ویندوز با طراحی و ویژگی‌های جذابی همراه شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

اوایل تابستان امسال، گفته شده بود که مایکروسافت قصد دارد هر سه سال نسخه جدیدی از ویندوز را منتشر کند که بر این اساس، ویندوز 12 احتمالاً سال 2024 منتشر خواهد شد. در حالی که غول نرم‌افزاری هنوز به‌طور رسمی اخبار و شایعات مربوط به ویندوز 12 را رد یا تأیید نکرده است، کاربران ویدیوهای مفهومی از نسخه بعدی ویندوز منتشر کرده‌اند.

در ویدیوی مفهومی که توسط حساب یوتیوب Avdan از ویندوز 12 منتشر شده است، ایده‌های هوشمندانه‌ای به‌کار گرفته شده‌اند. در این ویدیو ظاهر و قابلیت استفاده از سیستم‌عامل مایکروسافت نسبت به ویندوز 11 بهبود پیدا کرده است. به‌عنوان مثال، در بخشی از آن از ویجت‌های پویاتر استفاده شده که شامل مواردی از جمله پخش‌کننده رسانه، تقویم، سهام و آب‌و‌هوا می‌شود. همچنین در سمت دیگری از نوار وظیفه، اعلان‌هایی مانند اتصال دستگاه‌های بلوتوث نمایش داده می‌شوند.

ویدیوی مفهومی ویندوز 12

در این ویدیوی مفهومی همچنین بخش تنظیمات سریع بازطراحی شده و این‌بار به‌جای ظاهر، تمرکز اصلی آن روی قابلیت استفاده گذاشته شده است. همچنین در این کانسپت، دستگاه‌های بلوتوث و شبکه‌های Wi-Fi موجود، بدون نیاز به هیچ کلیک اضافی، بلافاصله هنگامی که منوی flyout را باز می‌کنید، ظاهر می‌شوند.

علاوه بر این موارد، بخش دیگری که از طرح مفهومی ویندوز 12 مورد‌توجه کاربران قرار گرفته، نحوه بازسازی ویجت‌های ویندوز و تصاویر پس‌زمینه پیش‌فرض آن است. علاوه بر استانداردی که برای ویجت‌های ویندوز در نظر گرفته شده، این طرح قابلیت پین کردن ویجت‌ها به دسکتاپ و همچنین تطبیق تصویر زمینه براساس آن‌ها را فراهم کرده است. با این وجود دسکتاپ ظاهری منظم خواهد داشت و همچنین فضای زیادی برای شخصی‌سازی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

در‌نهایت، خالق این ویدیو با تقسیم دو برنامه در یک پنجره و گروه‌بندی فایل‌ها در مجموعه‌های داخل فایل اکسپلورر (مشابه مجموعه‌های مایکروسافت اج)، روشی جایگزین برای قابلیت چند‌وظیفه‌ای ویندوز 12 ارائه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ آذر ۱۴۰۱

    یک لانچر اندروید انداخته روش ویندوز جدید داده، خخخ

  • Farshid-f
    Farshid-f | ۱۳ آذر ۱۴۰۱

    خیلی قشنگه و خیلی دور از ذهنه که بخواد ماکروسافت الان بزنه
    ولی امیدوارم هرچی باشه محدودیت سخت افزاری رو برداره تا همه بتونن نصب کنن

    • Amin_8211
      Amin_8211 | ۱۳ آذر ۱۴۰۱

      ان شاء الله

مطالب پیشنهادی