ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیما
علمی

خداحافظی با Airplane Mode؛ اتحادیه اروپا دسترسی به 5G را در هواپیماها ممکن می‌کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد که هواپیماها حالا می‌توانند از شبکه 5G استفاده کنند و دیگر نیازی به استفاده از حالت Airplane Mode وجود ندارد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

مسافران هوایی در اتحادیه اروپا به‌زودی دیگر لازم نیست گوشی‌های هوشمند خود را در حین پرواز در حالت Airplane Mode قرار دهند. کمیسیون اروپا در قانون جدیدی اعلام کرده است که شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند ارتباطات 5G را برای مسافران هواپیماها ارائه کنند.

به گزارش BBC، کمیسیون اروپا از کشورهای عضو در این اتحادیه خواسته تا تاریخ 9 تیر 1402 دسترسی به باند فرکانس 5G را برای هواپیماها میسر کنند. این یعنی کاربران می‌توانند در حین پرواز از تمام قابلیت‌های گوشی خود استفاده کنند و افزون بر برقراری تماس، به استریم موسیقی و ویدیو از اینترنت بپردازند.

«تیری برتون»، کمیسر بازارهای داخلی اتحادیه اروپا می‌گوید این برنامه به ارائه سرویس‌های نوآورانه برای کاربران و رشد هرچه بیشتر شرکت‌های اروپایی کمک خواهد کرد. این اتحادیه از سال 2008 به بعد برخی از باندهای فرکانسی خاص را برای هواپیماها رزرو کرده و حتی در برخی جاها اینترنت ارائه می‌کند.

اینترنت پرسرعت در هواپیماها در دسترس قرار می‌گیرد

اما سرعت این اینترنت بسیار پایین است و برای وصل‌کردن کاربر به شبکه، از ماهواره‌ها و ایستگاه‌های زمینی کمک می‌گیرد. حالا در این سیستم جدید می‌توان به سرعت فناوری 5G دست یافت که به 100 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

«دای ویتینگهام»، مدیر کمیته ایمنی پروازها در بریتانیا می‌گوید حالت پرواز در گوشی‌ها از دیرباز قابلیت مهمی به‌حساب می‌آمد، چون از اثر این دستگاه‌ها بر هواپیماها اطلاع کافی نداشتیم: «آنچه فهمیدیم این است که ریسک تداخل [فرکانس] بسیار کم است.»

رگولاتورهای آمریکایی نگرانی‌هایی درباره تداخل فرکانس‌های 5G با هواپیماها داشته‌اند. اما آقای ویتینگهام می‌گوید این مسئله درباره بریتانیا و اتحادیه اروپا صدق نمی‌کند: «ما فرکانس‌های متفاوتی برای 5G داریم و تنظیمات توان پایین‌تر از سطحی است که در آمریکا مجاز تلقی می‌شود.»

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) اولین‌بار در سال 1991 استفاده از تلفن‌های همراه را در پروازها ممنوع کرد تا از احتمال تداخل سیگنال گوشی‌ها در آسمان با شبکه‌های سلولی زمینی جلوگیری کند. FCC یک‌بار دیگر در سال 2017 اعلام کرد که دلیل ممنوعیت استفاده از موبایل در پروازها برای پیشگیری از تداخل رادیویی با شبکه‌های موبایل روی زمین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی