ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

منگ وانژو
کسب و کار

کیفرخواست علیه «منگ وانژو»، مدیر مالی هواوی رسماً از سوی آمریکا لغو شد

یک قاضی منطقه‌ای در آمریکا طبق توافق این کشور با خانم منگ وانژو، اتهامات او را پس از چهار سال به‌طور رسمی لغو کرد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

بیش از چهار سال پیش، مسئولان کانادا به درخواست آمریکا «منگ وانژو»، مدیر مالی ارشد هواوی را به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران بازداشت کردند. حالا گفته شده که یک قاضی منطقه‌ای ایالات متحده بالاخره اتهامات مدنی و کیفری علیه خانم منگ را لغو کرده است.

به گزارش رویترز، منگ که دختر «رن ژنگفی»، مؤسس هواوی و مدیرعامل این شرکت است، پارسال با دادستان‌های آمریکا توافق کرد تا به این پرونده خاتمه بدهد. حالا قاضی «ان دانلی» از بروکلین نیویورک در حکمی اتهامات او را به‌شکلی لغو کرده که دیگر امکان پیگیری قضایی آن‌ها وجود نداشته باشد.

منگ در سال 2018 در فرودگاه ونکوور دستگیر شد و نزدیک به سه سال در حبس خانگی در کانادا به سر می‌برد. او در ماه سپتامبر 2021 در توافق با دادستان‌های آمریکا پذیرفت که اظهارات نادرستی درباره روابط تجاری هواوی با ایران داشته است.

منگ وانژو به سر کار خود در هواوی برگشت

با تأیید این توافق توسط قاضی دانلی، منگ به شنژن چین برگشت. به فاصله کوتاهی بعد از این اتفاق، دو کانادایی زندانی و دو خواهر و برادر آمریکایی که اجازه خروج از چین به آن‌ها داده نشده بود، دوباره توانستند به کشورشان برگردند.

دادستانی منگ را به کلاهبرداری بانکی و جرایم دیگری در زمینه فریب بانک HSBC Holdings و دیگر بانک‌ها درباره روابط هواوی با یک شرکت ایرانی متهم کرده بود. او در طول سه سال حبس خانگی خود با خطر 30 سال زندان و استرداد به آمریکا مواجه بود.

هواوی و زیرمجموعه‌های آن همچنان در ایالات متحده با اتهامات مختلفی روبه‌رو هستند. وزارت دادگستری چند وقت پیش علیه دو جاسوس چینی که در تحقیقات پیرامون جرایم این شرکت مداخله کرده بودند، قرار اتهام صادر کرد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا هم هفته گذشته فروش تجهیزات نظارتی و مخابراتی چند شرکت چینی از جمله هواوی را در خاک ایالات متحده ممنوع کرد. خانم منگ حالا دوباره مدیر مالی ارشد این شرکت شده و به‌عنوان معاون رئیس هیئت‌مدیره هم ایفای نقش می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی