ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی احتمالاً وارد بازار مینی پی‌سی‌ها می‌شود

طبق تصاویری جدید، به نظر می‌رسد شرکت شیائومی در رویداد 10 آذرماه خود به‌دنبال معرفی دو مینی پی‌سی بوده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

شیائومی محصولات متنوع زیادی دارد؛ از گوشی‌های هوشمند گرفته تا لوازم خانگی هوشمند و لپ‌تاپ‌ها. این کمپانی حتی با زیرمجموعه‌هایش چندین مینی پی‌سی هم روانه بازار کرده است؛ اما حالا گفته می‌شود شیائومی خودش مستقیماً می‌خواهد وارد بازار مینی پی‌سی ها شود.

شیائومی قرار بود در تاریخ 10 آذرماه (1 دسامبر) مراسمی برای رونمایی از جدیدترین محصولاتش از جمله گوشی‌های سری شیائومی 13 برگزار کند. با این حال درگذشت رهبر سابق چین، این مراسم را به تعویق انداخت. حالا در حالی که منتظر اعلام تاریخ جدید برگزاری این رویداد هستیم، تصاویر دو مینی‌ پی‌سی شیائومی به اینترنت راه پیدا کرده‌اند.

مینی پی‌سی های شیائومی

یکی از این محصولات که متفاوت‌تر است، شیائومی هاست مینی پی‌سی نام دارد. این سیستم طراحی کوچکی دارد و ظاهراً تنها از منبع تغذیه 100 واتی XM22AL5X بهره می‌برد. البته انتظار نداریم شیائومی آن را تنها با PSU بفروشد و در هنگام معرفی باید شامل قطعات دیگری هم باشد.

مینی پی‌سی شیائومی
مینی پی‌سی شیائومی

طبق تصاویر، این مینی پی‌سی از مادربرد Mini-ITX با پشتیبانی از دو GPU مستقل پشتیبانی می‌کند. البته نمی‌دانیم با منبع تغذیه 100 واتی، چگونه این سیستم می‌تواند از دو کارت گرافیک پشتیبانی کند. احتمالاً با پیکربندی‌های مختلفی از این مینی پی‌سی روبه‌رو خواهیم شد.

در کنار این محصول، تصاویری از یک مینی‌ پی‌سی دیگر هم منتشر شده است که طراحی مشابه با مک مینی اپل یا NUC اینتل دارد. از روی تصاویر می‌توانیم به بخشی از پورت‌های آن پی ببریم. همچنین بخشی از مشخصات و قیمت آن افشا شده‌اند.

شیائومی MIni PC
شیائومی MIni PC

ظاهراً این مینی پی‌سی شیائومی به پردازنده 45 واتی رایزن 7 6800H شرکت AMD با پردازشگر گرافیکی رادئون 680M RDNA2، حافظه داخلی 512 گیگابایتی SSD و 16 گیگابایت رم مجهز می‌شود. این محصول طبق شایعات با قیمتی نزدیک به 570 دلار روانه بازار می‌شود.

انتظار داریم این دو مینی پی‌سی در رویداد بعدی شیائومی که تاریخ آن در آینده مشخص خواهد شد، معرفی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی