ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

کمیته مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد

رصد و پایش دارک‌وب به‌منظور شناسایی فعالیت‌های قاچاقچیان از جمله وظایف این کمیته است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵

مرکز ملی فضای مجازی کمیته مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در فضای مجازی را تشکیل داد. رصد و پایش دارک‌وب به‌منظور شناسایی فعالیت‌های قاچاقچیان از جمله وظایف این کمیته است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، این مرکز به‌منظور بررسی دستورالعمل کمیته مبارزه با مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و مواد مخدر دیجیتال در فضای مجازی و ترکیب اعضای آن، تشکیل جلسه داد.

از جمله مهم‌ترین دستور‌العمل‌های کمیته که در این جلسه با حضور دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور مطرح شد، عبارتند از: هماهنگ‌سازی اقدامات دستگاه‌های مسئول در مقابله با مواد مخدر در فضای مجازی، برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر در فضای مجازی برای جلب ‏مشارکت مؤثر دستگاه‌های عضو کمیته و ستاد مبارزه با مواد مخدر، تأمین، تولید و انتشار محتوا برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، روان‌گردان و مخدر دیجیتال و ‏درمان.

همچنین حمایت‌های اجتماعی از آسیب‌دیدگان مواد مخدر با توجه به ضریب نفوذ و سطح فراگیری حداکثری ‏در فضای مجازی، تکمیل و روزآمدی سامانه‌های مرتبط با امر مبارزه با مواد مخدر، مقابله با آموزش تولید مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان و شیوه مصرف آن، مقابله با فروش و توزیع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و دارو‌نماهای درمان اعتیاد در فضای مجازی، رصد و پایش دارک‌وب‏ به‌منظور شناسایی فعالیت‌های شبکه‌ها و باندهای قاچاق ‏مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و پیش‌سازها با اولویت مبارزه با پولشویی و انهدام شبکه‌های توزیع و ‏عرضه ‏از اولویت‌های دستور‌العمل این کمیته در نظر گرفته شده است.

گفتنی است کمیته فضای مجازی در حوزه مقابله با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها بر‌اساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر با مسئولیت معاونت فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی و همکاری دستگاهی اصلی مسئول تشکیل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی